Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Osorterade kvällstankar

Av Ewa - 23 mars 2010 22:34

Uttråkad.

Lite trött, men jag har ingen lust att gå och lägga mig.

Varför kan jag inte komma igång med läsningen igen???

Jag är dj-t sötsugen.

Är råsocker nyttigare mindre onyttigt än vitt socker?

Jag drar ned på juicen. Igen.

Jag kommer att dra ned på Pepsi Max. Igen.

Jag klarar av att vara utan choklad varje dag bara jag bestämmer mig för det (och inte har någon hemma...).

Hemska minnesbilder av min spegelbild från provhytten i lördags (    ) och det är de minnesbilderna som gör att jag står emot sötsuget.

Det har gått ett helt år sedan min hjärtegris försvann.... Tösabiten.

Det finns en ryggsäck och en liten väska av märket Oilily hos Bluebox.se som jag har ett drägelbegär efter. Nästan så att jag inte klarar av att leva utan dem.   

Idag har jag haft ont i ryggen igen och det är nog för att jag har suttit för mycket.

I morgon kommer den nya tvättpelaren! Vilken tur att tvättkorgen är knökfull.   

Jag har lyssnat färdigt på "Kinesen" och helhetsbetyget är: tråkig. Herr Rabaeus är ingen vidare uppläsare.

På fredag ska jag försöka komma iväg till SATS igen. Jag är på väg att bli knäpp av att bara promenera.   

Jag tittade in på Elins blog och där finns låten "One love" med Blue och jag behövde inte ens lyssna på den för att den skulle sätta sig på hjärnan. Tack! Not.

Nu har jag haft ett ovanligt långt uppehåll från HP-ljudböckerna då jag har lyssnat på andra böcker, men det är dax igen. Frågan är om jag ska lyssna på de svenska eller på de engelska? 

Astrid nös precis. Lillan står med nosen i matskålen. Humlan och Lotta är "nedanför horisonten" dvs jag kan inte se dem. Marsvinsdamerna i den nedre buren kan jag inte se alls där jag sitter och det hörs inget heller. De har kanske lagt sig för natten.    

Elin är på väg att lägga sig. Hon har inget på schemat i morgon utan är ledig. Pär sover sedan någon timme.

Jag är fortfarande sötsugen. Ååhh, Fazer Blå...   

Jag gillar de här smajli-gubbarna! Märks det, tro?

Temperaturen är fortfarande på plussidan även om det inte är mer än +0.4.

Näst-nästa vecka har Elin påsklov. Lov IGEN! När är egentligen påsken? Jag har noll koll vad gäller det. Maximalt ointresse. *gäspar*

Varför har mina besökare försvunnit? Idag betalade jag 10 kr för att sätta min blog i rampljuset. Usch, så förnedrande.....     Besökarantalet steg. Lite.

Nu ska jag borsta tänderna och sedan sätta mig i soffhörnet och läsa.

Go'natt.


Fridens.


 
 
Hannah

Hannah

24 mars 2010 12:14

Jag är din blogg trogen......
kram kram

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

24 mars 2010 12:28

TAck för din feedback och kul att du tycker om bloggen :)
JAg har precis samma sockerångest som du, fattar inte att det ska vara så svårt!
och inte blir det bättre när det släpps massor med underbar choklad i diverse smaksättningar hela tiden *morr*
Ha en underbar dag!

http://viggosmamma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards