Alla inlägg under mars 2010

Av Ewa - 10 mars 2010 18:04

Jag hade önskat mig och fick en dammvippa från Bluebox. Cerise strutsfjädrar. Nu kan jag alltså inte sticka huv'et i sanden (som en struts) när det är städdax....

Moahahahahaaa! Jag är sååååå vitsig.....   


Fridens.

  

Av Ewa - 10 mars 2010 10:28

Jag fyller 45 år idag!   

Hurra för mig!

Jag lyssnar på en ny CD-bok: "Svinajakten" av Anna Bovaller med Mirja "En av mina favoriter" Turestedt som uppläsare. Dessutom ringde de från blomsteraffären vilket betyder att jag kommer att få blommor idag.   


Fridens.

    

Av Ewa - 9 mars 2010 21:18

Jag vågar erkänna att jag är ute efter presenter när jag fyller år. Jag kommer ALDRIG att bli en mamma som bara önskar sig snälla barn på sin födelsedag.

Jag har absolut ingenting emot att bli äldre.

Jag kan sitta i min soffhörna igen.

Jag har blivit av med 4 hg den senaste veckan trots att jag inte har skött kosten, men det är nog tack vare promenaderna.

Jag har många nya, olästa böcker.


Fridens.

  



Av Ewa - 9 mars 2010 17:08

....att linfrö är bra för magen? Linfrö sätter i alla fall fart på min mage.


Fridens.

Av Ewa - 9 mars 2010 16:53

Idag har det int' hänt nå'. Jag kom i säng efter 1 i natt och jag tog mig inte ur sängen förrän efter 10 idag. Dusch. Juice och medusiner. Dataspelande. Marsvinspyssel. Lunch och 4 avsnitt av "McLeods döttrar". Småhal promenad till Konsum där jag mötte Pär och veckohandlade. Eftersom vi storhandlade i fredags, så blev det ovanligt lite i kundvagnen. Det känns som en sorts mellandag eftersom jag bara går och väntar på i morgon då jag fyller år och FÅR BESTÄMMA ALLT!! Jag kan slappa och kommendera - det är min melodi! I alla fall en dag om året. Ikväll ska jag flytta tillbaka till min hörna i soffan (den hörna som jag har varit tvungen att låna ut till Elin eftersom jag inte kan sitta ordentligt) och återuppta läsandet för jag saknar det och jag har MÅNGA nya, olästa böcker. Jag kan fortfarande inte sitta rakt upp och ned pga svanskotan, men jag tänker, banne mig, hitta en ställning!


Fridens.


Det här är jag i morgon.

  

Av Ewa - 8 mars 2010 20:52

Dagen promenad.

Ajöss till vintermössan!

Jag var inte lika trött eller hade lika ont efter dagens promenad som jag hade i lördags.

Jag lyckades ta bort nagellacket på tånaglarna.

Elin vann en iPod!!


Fridens.

  

Av Ewa - 8 mars 2010 18:07

......med att få omgivningen att förstå att det som Elin och jag lider av, det som får oss att inte komma upp ur sängen vissa dagar, är EN SJUKDOM när jag inte ens har den förståelsen här hemma??? Att ständigt bemötas med frågan: "Vad är det som är så dj-a svårt?" gör att jag får lust att slåss. Ett bra alternativ vore om jag kunde nedkalla en förbannelse.


"Må du drabbas av psykisk trötthet ända tills din förståelse ökar!"


  


O-fridens.

Av Ewa - 8 mars 2010 15:16

Jag promenerade långa sträckor på bar asfalt. Det finns hopp!   


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards