Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Böcker del 2

Av Ewa - 1 november 2009 16:21

Pär och Elin har det gemensamma ansvaret för övervåningen dvs städning och ordning i största allmänhet. Jag har huvudansvaret för nedervåningen när det gäller städning. När det gäller övervåningen, så fungerar det inte så....vidare värst....INTE ALLS! Förr eller senare tycker Pär att nu är det dax för OSS att röja övervåningen. Det lixom slammar igen där uppe och till slut är det bara en gångväg till och från hans datorhörna som är framkomlig. Jag protesterar förgäves genom att säga att jag har nog med nedervåningen. För några veckor sedan skrev jag in i köksalamanackan att vi skulle röja där uppe denna helg. Pär är optimist och fick för sig att det räckte med en dag, så igår sa han att jag fick välja om vi skulle promenera eller röja och eftersom jag inte är dum, så valde jag promenaden, men idag har vi tillbringat några timmar där uppe. Elin har sett till att vara upptagen utanför hemmet hela helgen. Desertör! Om jag fick röja helt själv, så skulle det BLI GJORT och det skulle gå fort och det skulle bli TOMT eftersom jag älskar att göra mig av med överflödiga prylar. Nu var jag inte själv, så jag valde att koncentrera mig på bokhyllornas katastrofala oordning. Böcker, böcker, böcker - älskade böcker! Vi har en tiondel så många inbundna böcker som vi har pocket och efter ca 4 timmar är alla inbundna i bokstavsordning och när det gäller pocket, så har jag hunnit till och med bokstaven J och då står de i dubbla rader. Fortsättning nästa helg. När jag efteråt tvättade händerna, så blev vattnet svart. Fy, vad det samlas damm och smuts! Bortsett från att det tar på handen av att hålla på med den sortens aktivitet, så har jag egentligen ingenting emot det. Jag gillar ordning och sortering är på sätt och vis rofyllt. Det slog mig att Elin har en avundsvärd situation när det gäller litteratur; det finns hur mycket som helst för henne att välja bland när hon vill läsa! När jag var 16 år, så hade jag diverse jakttidningar, veckotidningar och "Det bästa" att läsa. Inte konstigt att jag var stamkund på bibilioteket och blev medlem i Bonniers Bokklubb!

  


Fridens.

 
 
Pär

Pär

1 november 2009 18:36

Bra jobbat men nu är det ju så att de flesta böckerna är dina och hamnar i en hög i hyllan efter att någon lagt dom i trappan när hon har läst ut dom och sedan är det tydligen min uppgift att ta med dom upp på övervåningen.
Det blev ju trots allt en hel del kastat också och mer blir det väl nästa helg man man tänka...

http://sundback.dyndns.org

 
T

T

1 november 2009 18:47

Bokstavsordning?
Wow. *imponerad*
Efter författaren då? *nicka* :)

Vi har gemensamt sorterat bland dotterns kläder i dag. Kul att slippa stå själv med alla plagg.

Nu blir det bruna bönor.

http://www.suntliv.bloggagratis.se

 
Reneth

Reneth

1 november 2009 20:36

och nu har jag lika många ljudböcker att sortera.. Visst är det härligt med böcker. Som tur är har barnen tagit med sig sina favoriter när det flyttade ut och ljudböckerna är liksom renligare av sig. De samlar inte lika mycket damm ;)

Nu ska jag äta äppelpaj och droppa i säng

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Jag

Jag

1 november 2009 21:02

Vad är det som samlar på sig då på övervånningen? Enbart böcker? Du får i så fall göra som jag - en rensning och kasta eller lämna böckerna till loppis/second hand ex. Vi köpte också en bokhylla IKEA med glasdörrar och det var den bästa investeringen någonsin. Nu behöver jag inte damma längre varje månad, inte ens varje år om det bara är så. Glasdörrar håller tätt och det ser alltid fräscht ut när man kikar på böckerna.

Allt gott till dig och hoppas man och dotter håller vad de lovat i fortsättningen.

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards