Direktlänk till inlägg 12 december 2013

Ensam

Av Ewa - 12 december 2013 16:20

Jag ligger i sängen och sover.

Eller?

Jag sover och jag drömmer.

Eller?

Jag ligger på sidan, så att jag har ryggen mot den öppna sovrumsdörren.

Jag vet att jag är ensam hemma, men jag hör någon i lägenheten.

Jag försöker höra på stegen om det är Elin eller Pär.

Jag hör hur stegen blir allt snabbare.

Jag försöker vända mig, så att jag kan se dörröppningen, men jag kan inte ens vrida huvudet tillräckligt.

Stegen blir ännu snabbare.

Jag kan inte vända mig om.

Jag vet inte vem som kommer.

Vad som kommer.

Jag hör hur stegen övergår i ren rusning in i sovrummet och även om jag inte kan se vem det är, så känner jag att armarna är höjda till attack.

Den som kommer rusande vrålar.

Jag försöker vråla för om jag vrålar kanske jag kan väcka mig själv.

Jag får panik och tar i av alla krafter tills jag lyckas vråla rakt ut.

Då vaknar jag.

Det betyder att det var en dröm.

Det här är bland det obehagligaste jag vet. Så satans obehagligt! Någon gång har det hänt att mitt vrålande har väckt Pär som naturligtvis blir vettskrämd.


Jag är ensam hemma för Pär har åkt till Öland.

Jag och marsvinen hemma i mörkret för när jag är ensam, så tänder jag bara i det rum jag befinner mig.

Det är skönt.

Eftersom det är torsdag, så har marsvinen fått buren städad.

Vi har fått rena lakan i sängen.

Det blir en Findus färdigrätt till middag eftersom kocken har åkt bort.

En lugn dag bortsett från vrålandet i sängen.


  


 
 
margus

margus

17 december 2013 18:58

Just känslan av att vilja ropa/vråla och känna hur det tar emot - som i en mardröm - är vidrig. Vi känner väl alla igen det. Det tar mig oftast minst en halv dag att komma ifrån i sådana fall. Närheten till djuren blir som en tröst, och underlättar:-)

http://margus.bloggplatsen.se

Ewa

17 december 2013 20:42

Tack å lov för småbusarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards