Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Jag har städat (urtråkigt inlägg)

Av Ewa - 20 oktober 2012 23:15

Ta ut mattorna på balkongen, skaka dem och lägga dem på torkställningen för vädring.

Ta ut alla stora myskuddar som ligger i soffan, skaka dem och lägga dem ovanpå mattorna för vädring.

Ta ut filtar som ligger i soffan, skaka dem och lägga ut dem för vädring.


Badrummet.

Lyfta ut tvättkorgen till hallen.

Dammsuga golvet.

Ställa tandborstmuggarna i köket för diskning.

Putsa spegeln på badrummsskåpet.

Rensa avloppet i tvättstället.

Rengöra tvättstället.

Rengöra toaletten.

Rengöra badkaret.

Fylla en hink med hett vatten och Ajax.

Skura golvet.

Låta torka.


Köket.

Dammtorkning och rengöring av diverse ytor.

Flytta bl.a min dator från köksbordet till en köksbänk.

Lyfta upp 3 stolar på bordet.

Dammsuga golvet.

Hälla ut smutsigt skurvatten.

Fylla på med nytt vatten och Ajax.

Skura golvet.

Ställa tillbaka tvättkorgen i badrummet.


Sammanlagd tidsåtgång: 2 timmar.

Ont i ryggen.


Göra i ordning lunch och äta tog 2 timmar.


Hallen.

Dammtorka.

Hälla ut smutsigt skurvatten.

Fylla på med nytt vatten och Ajax.

Flytta spånsäcken och hösäcken.

Dammsuga under trappan.

Skura under trappan.

Låta torka.

Beordra Elin och Pär att rensa bland sina skor i hallen - de gör det!.

Flytta undan skohyllan.

Dammsuga där skohyllan brukar stå.

Skura golvet där skyhyllan brukar stå.

Låta torka.

Flytta tillbaka spånsäcken och hösäcken.

Dammsuga resten av hallen.

Flytta tillbaka skohyllan.

Skura resten av hallen.


Elin städar sitt (och Selmas) rum själv och har gjort så i en herrans massa år.


Sovrummet.

Dammtorka.

Bädda min halva av sängen (Pärs halva är full av prylar som vanligtvis ligger under  hans halva).

Dammsuga.


Vardagsrummet.

Flytta undan soffbordet.

Rotera dynorna i soffan inklusive dammsugning av samma möbel.

Dammsuga under och bakom soffan.

Dammsuga mattan.

Flytta tillbaka soffbordet.

Rengöra samma bord.

Dammtorkning av hela rummet.

Dammsugning.


Ställa undan dammsugaren.

Lägga tillbaka kuddarna och filtarna i soffan.

Lägga tillbaka mattorna på golven.

Fälla ihop och ställa undan torkställningen.


Sammanlagd tidsåtgång: 1 tim, 40 minuter.

Ont i ryggen.


Läste en dryg halv timme innan vi åt middag.


Pär städade på övervåningen, åkte en sväng till återvinningen med böcker och skräp samt lagade middag.

Elin skulle ha diskat, men är så förkyld att jag erbjöd mig att göra det.

Riktigt ont i ryggen.


Har jag någonsin tidigare skrivit ett tråkigare inlägg?


Fridens.    







 
 
margus

margus

16 november 2012 23:10

Njae, tråkigt vet jag inte;-) Du har åskådliggjort hur mycket arbete det verkligen krävs (haha, nästan som en handbok, vetja). Intressant att få det katalogiserat. Undra på att det TAR TID. Det borde vara bättre betalt för dem som lever på det.

http://margus.bloggplatsen.se

Ewa

17 november 2012 21:35

Det är ju en sak att städa sin egen smuts, men att städa andras smuts borde ge BRA betalt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards