Alla inlägg den 7 december 2007

Av Ewa - 7 december 2007 17:11

En son, anhörig och kamrat blir knivhuggen till döds och de närstående behöver sörja. Problemet är att i just det här fallet får de aldrig något avslut. Det rivs upp igen år efter år efter år. En sorgedemonstration - EN DEMONSTRATION FÖR ATT VISA HUR STOR SORGEN ÄR - kontras av en motdemonstration. Av vilken anledning vill man demonstrera MOT DE SOM SÖRJER????


Det var så det började för sju år sedan och det har bara eskalerat så till den grad att vi som bor här väljer att stanna inomhus. Vid ett tillfälle kom vi hem med pendeln till en station som helt enkelt kryllade av kravall-poliser och det var en dj-t obehaglig stämning. Sedan dess ser vi till att vi har allt vi behöver för denna helg varje år, så vi inte behöver gå ut.


SKA VI BEHÖVA HA DET SÅ?


Jagblirsåinihelvetsdjävlaförbannadnärjagtänkerpåde
thär.

Av Ewa - 7 december 2007 15:58

Va' e're här??

Det är 6 plusgrader.

Det är nattsvart ute ("Oj, vad mörkt det är! Det har nog varit släckt länge!").

Det regnar på TVÄREN.

Jag brukar inte påverkas av vädret, men även jag har en gräns som nu har blivit nådd.

"Se till att komma ut i daxljuset!"

"VILKET DAXLJUS???"

Jag har tappat lusten för precis allt!

Jag brukar inte tröstäta, men det kommer jag att göra nu.

"Blir det bättre av det då?" frågar Pär. "Det är ju inte så'nt du går ned i vikt av..."

DET

SKITER

JAG

HÖGAKTNINGSFULLT I.

"Frankly, my dear - I don't give a damn!"

Jag är äckligt trött på att försöka och försöka och försöka att över huvud taget klara av att leva, så jag orkar inte bry mig om vad jag stoppar i mig.

"Det där är ett utmärkt sätt att må ännu sämre på!" sa Pär som stod och tjuvläste över min axel.

Jag är gift med ett helgon och det är tufft för jag kan aldrig bli mer än underlägsen honom. 


Trevlig helg för er som inte är lika griniga som jag är idag.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards