Direktlänk till inlägg 7 december 2007

Assåå..........

Av Ewa - 7 december 2007 15:58

Va' e're här??

Det är 6 plusgrader.

Det är nattsvart ute ("Oj, vad mörkt det är! Det har nog varit släckt länge!").

Det regnar på TVÄREN.

Jag brukar inte påverkas av vädret, men även jag har en gräns som nu har blivit nådd.

"Se till att komma ut i daxljuset!"

"VILKET DAXLJUS???"

Jag har tappat lusten för precis allt!

Jag brukar inte tröstäta, men det kommer jag att göra nu.

"Blir det bättre av det då?" frågar Pär. "Det är ju inte så'nt du går ned i vikt av..."

DET

SKITER

JAG

HÖGAKTNINGSFULLT I.

"Frankly, my dear - I don't give a damn!"

Jag är äckligt trött på att försöka och försöka och försöka att över huvud taget klara av att leva, så jag orkar inte bry mig om vad jag stoppar i mig.

"Det där är ett utmärkt sätt att må ännu sämre på!" sa Pär som stod och tjuvläste över min axel.

Jag är gift med ett helgon och det är tufft för jag kan aldrig bli mer än underlägsen honom. 


Trevlig helg för er som inte är lika griniga som jag är idag.



 
 
Marianne

Marianne

7 december 2007 22:42

Du är inte ensam om att bli deppad av detta skit mörker. Kallt, ruggigt, blöt och sen mörk. Vem fan kan vara glad av det? Inte jag och jag tröstäter också, men här är det ingen som skulle våga sig på någon kommentar om det. Ställ undan vågen så länge, den kan vila sig fram tills vårkanten. Hade jag inte varit tvungen att gå ut med hundarna eller åka och handla ibland, så hade jag nog dragit täcket över huvudet istället för att gå upp. Att vara underlägsen är endast en känsla, ingen verklighet. Ha det gott. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Jag själv

Jag själv

8 december 2007 11:11

Rent intellektuellt vet jag att underlägsenhet är en känsla, men det blir inte lättare för det. Jag är inne i en period när jag inte har några positiva omdömen om mig själv.

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards