Alla inlägg den 13 december 2007

Av Ewa - 13 december 2007 15:15

Träning: långsam och trög promenad i 70 minuter. Endorfinerna har tydligen julledigt.....


Pär utnyttjade möjligheten att arbeta hemifrån idag mycket beroende på att han följde med Elin till läkaren (läs: han ville inte vara pepparkaksgubbe i luciatåget på arbetet). Den här gången var vår eminenta husläkare förberedd vilket innebar att Elin "förhördes", det kollades reflexer med mera samt togs flera rör med blod. På onsdag får vi veta om proverna kunde avslöja något. Elin behövde inte gå tillbaka till skolan efter det, så de köpte med sig kebab och pizza som vi åt till lunch. Efter det var Pär och jag ute och hasade i halv-dagern och jag bara gäspade och gäspade och gäspade...


Apropå att man blir så trött av bristen på riktigt dagsljus, så kommer jag ihåg att det stod i bl.a DN för ett par år sedan, att vår lust att sitta och kura i halvmörker med tända ljus egentligen bara förvärrar tröttheten. Det där tog jag fasta på, så på morgnarna, den här tiden på året, så tänder jag sänglampan det första jag gör och när jag väl har tagit mig ur sängen, så tänder jag så många lampor som möjligt och de får vara tända tills dagsljuset har hunnit ikapp. Det är hårt att ha en lampa i nyllet när man är nyvaken, men det hjälper! Den värsta tröttheten försvinner och det går ju att ha tända ljus i alla fall.


Vet ni vad jag blir avundsjuk på just nu?

Jag blir avundsjuk när jag ser någon som sover!!! Det spelar ingen roll om det är nattsömn i sängen eller bara en tupplur i soffan - det ser så otroligt skönt ut! Naturligtvis har det att göra med att jag mår pyton och i dessa rofyllda bilder ser jag en möjlighet att fly vilket jag skrev om igår. Jag hör soffans lockrop nu oxå och de är ovanligt starka eftersom jag inte har "lurat" alls idag; Pär gick upp med Elin i morse och jag sov till halv tio.


Nu är det dax att bestiga Everest eller som det heter till vardags när jag är deprimerad: det är dax att duscha.


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards