Alla inlägg den 6 december 2007

Av Ewa - 6 december 2007 16:37

Träning: promenad 25 minuter till tandläkaren (jag satt i stolen 2 minuter och sedan var den vassa kanten borta. "Så här fort ska det alltid gå! sa jag och rusade ut igen.) och 45 minuter hem via Konsum.


Vet ni vad jag har gjort idag?

JAG HAR TVÄTTAT!!! Nu går den tredje och sista maskinen för idag och sedan är det två omgångar kvar. Jag har försökt förklara för tvättmaskinen att det inte är så bra att strejka eftersom arbetet samlas på hög. ;-)


Jag grunnar på hur jag ska formulera mitt svar till pt:n. Han tyckte att jag hade missuppfattat det mesta: "Det är bara ett förslag." JUH! Det jag blev besviken på var att förslaget inte var mer anpassat till mig än det var med tanke på den information som jag hade gett honom. Jag grunnar vidare.


Discshop har två alldeles egna kalendrar. En för spel och en för film. Varje lucka har ett erbjudande som gäller bara den dagen. Igår hade de ett film-erbjudande på de två första säsongerna av "Seinfeld" för endast 179 kr. Till och med Pär tyckte att det var värt ett inköp. Elin och jag såg några avsnitt idag och den är ganska rolig, ibland väldigt rolig. Det är en så'n där serie som alltid visas på någon kanal, men jag tror faktiskt inte att jag har sett mer än ett eller två hela avsnitt tidigare. Jag minns att det var ett fasligt hallabalo när serien lades ner och det var nästan som om någon kung eller president hade dött.


Jag köpte fyra rosa hyacinter på Konsum. De vita hyacinterna doftar för svagt och de blåa (som egentligen är mina favoriter) växer alltid så vansinnigt snett att jag får bygga upp komplicerade stöd för att de inte ska ligga ner. 14.90 kr per styck - det är dyrt, tycker jag. Jag har minne av att ha köpt dem för 9.90 styck. Amaryllisen som jag köpte den 17 november blommar fortfarande.


Pt:n rekommenderade mig att äta Omega-3, så jag köpte en burk på Apoteket. Vi försöker få in fisk på matsedeln i alla fall en gång i veckan, men Viktväktarnas fiskrecept är trista och vartannat är baserat på lax. Lax är gott, men det kan vara knepigt att få tag i något så när färsk för den frysta är sorgligt torr och tråkig.


Adjöken. 



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards