Alla inlägg den 10 december 2007

Av Ewa - 10 december 2007 11:31

Julälskare och andra känsliga läsare bör veta att det längre ned kommer ett oerhört pessimisstiskt inlägg skrivet av en som önskar en avstängningsknapp till sin hjärna i julklapp. 


Vägning: 92,1 vilket innebär att 3 hg har försvunnit med hjälp av två promenader, mycket tid i soffan och EN HEL DEL godis. Jag hade tänkt promenera idag, men det är ju så satans trist och mörkt. Det kan inte vara meningen att man ska gå längre än till brevlådan en så'n här dag!


Igår bestämde jag mig för att lägga SATS på hyllan tills efter Trettonhelgen.

Eftersom jag blir deprimerad bara av att vakna varje dag, så tog jag bort ett "måste" från den oerhörda tyngden som hänger över mig. Det fungerade för jag kände mig lugn igår kväll när jag visste att jag inte måste upp och iväg och jag slipper känna mig misslyckad för att jag inte kom iväg den här gången HELLER. Även om jag, i ärlighetens namn, inte förstår varför jag mår så himla dåligt nu, så måste jag lyssna på det för så fort jag pressar mig själv så slår hela jag bakut och jag vill bara gömma mig under täcket. Kan det vara så att det är december tillsammans med julen som är anledningen? Ju äldre jag blir desto svårare har jag att hitta julstämningen. Att advents-stjärnan hänger i fönstret och kransen vid ytterdörren betyder bara att tiden fram till jul nu kan räknas i dagar. Julpyntet blir allt mindre hemma hos oss för varje år och förutom adventsstjärnan, så är det bara julgranen som känns som ett måste, men det är för Elin och Pär för jag hade gärna hoppat över rubbet. Vi har våra egna små tradiotioner på själva julafton, men det hjälper inte heller. Julmat är gott EN ENDA gång och jag tycker att det är halv-äckligt när alla vräker i sig som om det vore den sista maten de får samtidigt som de mumlar, mellan tuggorna, att "Jag borde inte äta, men jag börjar om efter nyår." Hela året ända fram till de första julborden, så är man annars så himla noga med fettfritt hit och dit, inget socker här eller där och nä, så många kalorier kan jag inte äta. Det är nog ett typiskt i-landsproblem när vi har MER än mat för dagen mellan januari och november.

På reklamskyltar från Guldfynd fanns årets julklapp med som är en guldring med en massa diamantglitter och med ett pris närmare 3000 kr. 3000 KR!!!

Så dyra presenter fick jag inte ens när jag fyllde 40! Jag skulle vilja uppdatera min eltandborste till den senaste versionen för 1300 kr, men både jag och (framförallt) Pär ryggar lite för priset och det är ändå något som jag använder dagligen och som påverkar min hälsa. Allt är relativt.


Förra året hade jag inte tänkt att göra julkort, men i sista stund blev jag inspirerad av Fuglesangs rymdfärd och gjorde detta. Jag fick inte en enda kommentar från de utvalda som vi skickade det till. *snyft* besviken  Det var ju en makalös snilleblixt och kortet blev gjort på bara en timme!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards