Alla inlägg den 8 december 2007

Av Ewa - 8 december 2007 13:33

Pär och Elin bakar lussebullar och använder jäsningarna till att plugga till kvällskursen respektive kemi-provet.

Grisarna tuggar hö, putsar sig, gruffar med varandra och byter sovplats med ojämna mellanrum.

Jag tvättar och plockar undan MÄNGDER av ren tvätt, stryker några skjortor, vattnar krukväxterna (som inte heller tycker om det här vädret -  för lite ljus och för torr luft), bäddar sängar och allmänt småplock. Sysselsättning håller ångesten i schack och blir mycket trevligare med hjälp av MP3:n.


Pär och Elin stödhandlade på Konsum och kunde rapportera att några poliser var på plats och att det drällde med ankommande på stationen. Helkoptrarna har börjat surra. Om x antal timmar är det över för i år och vi kan summera hur stor förstörelsen blev det HÄR året..... Om den här "tillställningen" hade tagit plats inne i själva Stockholm i stället för här ute på landet, så hade nog myndigheterna sett till att hålla isär de tre organisationer som är inblandade i syfte att minska kalabaliken.


Snart ska jag vräka i mig busfärska lussebullar och en drickyoughurt. Sedan handlar det om att vänta ut den här dagen och hoppas att morgondagen blir bättre.


Ett tips så här i lussebullens tid: pensla dem EFTER gräddningen, så sjunker de inte ihop.


Jag blir alltid på bättre humör av att se bilder på våra gulle-grisar, så..... 

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards