Alla inlägg den 15 december 2007

Av Ewa - 15 december 2007 19:08

Jag finns på plats 95 på topp-100-listan!!!

Av Ewa - 15 december 2007 16:36

Träning: 40 minuters långsam promenad med raskare tempo mot slutet pga kissnödighet.


Precis klockan tio parkerade vi vid IKEA och var bland de första att gå in efter öppnandet. När ska man vara där för att vara FÖRST? Vi slog nytt personligt rekord på 10 minuter; in - leta upp spegeln till Elin - betala - ut igen. Det som tog tid den här gången var att gå genom hela varuhuset till tag-själv-lagret. Vi köpte julgranen från en försäljare på utsidan, en Kungsgran som är kort (vi har snedtak på övervåningen där den kommer att stå), rund och tät. Förra årets gran köpte vi oxå vid IKEA och den höll sig fin länge. Medan granköpet pågick, så började det små-snöa. Det har varit runt minus 4 grader hela dagen och mycket frost och tillsammans gav det mig ett pyttepyttelitet pirr av julstämning.


Idag köpte jag säsongens första tulpanbukett. Jag älskar tulpaner!! De är stilrena och enkla med sina klara färger. Dagens bukett är vit och kostade hela 59 kr, men är ett måste för mig och nu kommer jag att ha en vas med tulpaner, mer eller mindre, hela tiden hela säsongen.


"Adress Fleshmarket Place" var alldeles för deppig för mig just nu, så jag bytte till "Drömstället" av Melissa Bank. Bra flyt och lättläst (ovanligt stor text) och smårolig.


Utanför vårat lilla konditori, så satt en stor schäfer kopplad. Den hade ett hundtäcke på sig som skydd mot kylan, men den gnydde ibland. Den stod upp hela tiden och hade till och med rimfrost i morrhåren och i "ögonbrynen". Jag mår fysiskt illa av att höra en hund gny! Jag antar att ägaren med familj satt inne i värmen och gonade med tända ljus och nybakat fikabröd. Hur kan man göra så? Köp med bröd och fika hemma i stället! Grrrrrrrrr.....


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards