Alla inlägg den 5 december 2007

Av Ewa - 5 december 2007 20:35

Tvättmaskinen har klarat av att både tvätta och centrifugera och det var nästan så att jag ville sitta utanför och lyssna! Pär är händig han!

Av Ewa - 5 december 2007 15:45

Min tandläkare måste ha en skruv lös eller så lever hon (och alla andra jag-har-aldrig-haft-hål-i-MINA-tänder-perfektionister) i Lala-land. När hon ÄNTLIGEN var färdig, så ville hon betona att det var svårt att laga hålet på ett tillfredsställande sätt för det satt knepigt till och var djupt (under en gammal amalgam-lagning från tidigt 1900-tal) och att hon, personligen, inte var riktigt nöjd eftersom hon vet hur en korrekt lagning ska se ut. Hej å hå!

Av den anledningen, så sänkte hon priset på dagens behandling med dryga 300 kr och sa att om jag får besvär inom ett år, så fixar hon en ny lagning utan betalning. Jippii.... ELLER så kunde jag ligga kvar och så skulle hon göra om allting på stört. Jag fick bita mig i tungan för att inte skrika: "ÄRUINTERIKTIGTKLOKIHUVET??!!!"  Det hade tagit 60 minuter mot de beräknade 45 minuterna och jag hade så ont i käkarna efter att ha gapat mer än jag egentligen kan för att hon skulle kunna få in 38 redskap, 2 sugar och sin egen hand. Jag nöjde mig med att, med mild stämma och sluddrande pga bedövning, säga nej, tack, jag känner mig tillräckligt mörbultad som det är. Det verkade som att hon tyckte att jag var en riktig "weakling". Tokiga tant! Faktum är att jag ska tillbaka i morgon igen. Nu när bedövningen har släppt, så känner tungan av en vass kant på lagningen som hon ska få slipa bort. Hon lyckades oxå med att skrämma mig till att självmant beställa tid hos tandhygienisten genom att säga att om tandstenen inte behandlas, så kan det bli tandköttsinflammation och DÅ.... Men det blir inte förrän i mars. Tralala!


Det finns en kombination som jag avskyr innerligt och det är vintermundering (för att hålla den råa kylan stången) tillsammans med paraply (för att det - sjukt nog - regnar i december). När Elin gick i morse, så vräkte det ned. När jag gick till tandläkaren, så var det uppehåll, men jag hade paraflaxen med mig. När jag gick hem, så var det den sortens fiiiina ihållande duggregn då jag, sakta men säkert, blev blöt. Dessutom blåste det och paraflaxen hade mest varit ivägen, så jag drog bara upp huvan på jackan. Ont i käkarna, halva huvet bedövat, kallt och regnigt, djupt besviken på pt:n och trött. Det blev för mycket och jag grät faktiskt lite för mig själv. Tårar syns ju inte regn, men mina glasögon var så fulla av regnstänk att jag knappt såg något utåt heller.


Jag har skrivit ett sk. pm till pt:n om vad jag tycker om hans förslag och att han kan köra uppdemnånstansdärsoleninteskiner! JAG SKOJAR BARA! Herregud, lite hyfs är jag väl begåvad med! Jag formulerade mig så att han skulle förstå att jag inte tycker att det var anpassat vare sig till mig, mina behov eller vad jag klarar av. I förslaget till träning, så hade han skrivit: "Eftersom du inte vill träna (styrketräning) mer än två gånger i veckan....".

Det handlar inte om att jag inte vill, det handlar om att det blir för mycket för mig för jag har nämligen provat med tre pass i veckan, men det orkar jag inte. Angående den sk. cardio-träningen, så skrev jag att eftersom jag faktiskt väger hela 92 kg, så behövs det inte så mycket för att mitt hjärta ska få arbeta och för att jag ska börja flåsa. Jag avslutade med att jag har insett att jag inte är villig att satsa så mycket som behövs för att få det resultat jag vill ha. Det är en ynklig självinsikt och jag är inte stolt över den heller, men det är likförb-t kalla fakta. Jag - envis och överviktig ynkis.


Drivremmen till tvättmaksinen har anlänt!!!

Pär ska hämta den och Pär ska sätta den på plats och sedan ska här tvättas, må ni tro!


Adjö.

Av Ewa - 5 december 2007 11:54

Har precis kommit från tandläkaren och halva ansiktet är bedövat. Det gjorde inte ont, när bedövningen väl kickade in, men det var dj-t JOBBIGT och jag är trött i käkarna. Jag ska snart göra te och det får jag dricka med sugrör. Nu är jag i STORT behov av varma, mjuka och snälla saker! 

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards