Alla inlägg den 23 december 2007

Av Ewa - 23 december 2007 15:59

Vi har städat idag. Pär basade över köket och vi drog fram marsvinsburen för att ta bort de otroliga mängder skräp som samlas där bakom. Köksgolvet blev skurat. Det är rent och fint och luuuuugnt och skönt.


I natt läste jag ut "Om jag kunde drömma" och det var en berättelse som skiljer sig från mängden. Den var väldigt bra! Dessutom hade den ett slut som inte var förutsägbart och som lämnade några frågetecken efter sig. Nästa bok är inbunden och är skriven av mass-författaren Stephen King. Den heter "Liseys berättelse" och ska, enligt mr King själv, skilja sig en aning från det han har skrivit tidigare och är dessutom väldigt personlig (vad som nu menas med det?). En författare vars stil påminner om Kings är Johan Ajvide Lindqvist och honom gillar jag! Idag fick jag reda på att han skrivit en julrysare i tretton delar för DN och den startar i morgon. DEN tänker JAG följa!


I morgon är det alltså julafton. Vi har ett par traditioner: risgrynsgröt till frukost, julklappsöppning efter frukosten och vid 13-tiden åker vi till svärföräldrarna för att fira jul tillsammans med dem och med svägerskan + familj. Grisarna får vara ensamma många timmar, men de brukar få lite julextra att tugga på.


Fridens alla bloggare!



Av Ewa - 23 december 2007 10:17

God Jul önskar jag alla blogvänner och alla Snälla som läser min blog!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards