Alla inlägg den 2 december 2007

Av Ewa - 2 december 2007 22:01

Nu har jag sett det sista avsnittet av den andra säsongen av "Supernatural". Jag vet inte om det kommer fler. Vad ska jag titta på nu då?

Av Ewa - 2 december 2007 16:11

Nu kommer tiden att gå (ännu) fort(are); varje vecka är siktet inställt på att få tända ytterligare ett adventsljus och så PLING! är det jul. Håll i hatten!


Vecka 9, dag 7

Träning: 70 minuters promenad inklusive 10 minuters rusch. Dagens promenad var något längre än onsdagens, men blev 5 minuter kortare i tid.

Hm?  Alternativ 1: min klocka går fel. Alternativ 2: det finns okända tids-zoner där jag bor. Alternativ 3: orken är tillbaka. Personligen tror jag på det andra alternativet för det är mest spännande!


Pär och Elin är hos svärföräldrarna för det årliga pepparkaks-baket tillsammans med kussarna, så jag har haft en välsignad dag i ensamhet tillsammans med mina små glädjeämnen. De ursprungliga bak-planerna var att Elin skulle ha åkt redan igår och bakat lusse-bullar och sovit över, men ju närmare lördagen vi kom, desto motvilligare blev hon. Den som blev mest upprörd över hennes "svek" var Pär och han var hemskt orolig för att kussarna skulle bli besvikna. Han var faktiskt små-tjurig större delen av gårdagen och det förvånade mig för det är JAG som har monopol på lång-surandet i den här familjen! Det slutade med att Elin stod bredvid honom och BEORDRADE honom att ge henne en kram. I skrivandets stund, så vet jag inte om kussarna blev så nedslagna som Pär befarade, men det har jag svårt att tro. (*viskande* pär är lite av en drama queen. ssshhh!) Nu tänker jag leka lite psykolog genom att ge honom en diagnos: han måste acceptera att Elin växer upp och ÄVEN att hon inte tycker att samma saker är roliga längre t.ex att sova hos farmor och farfar. Vi kan inte längre fösa henne hit & dit och lämna av henne här & där utan att fråga henne. Så är det. Bit ihop och gilla läget!


Egentligen skulle jag ha följt med in till Stockholm för att fixa Elins julklappar + lite annat, men tanken på en advents-söndag inne i sta'n gav mig en ångest-klump i magen och jag kände att det jag BEHÖVDE var en lång promenad där jag inte behöver trängas eller köa. "Det gör väl inget"  sa Pär "det är ju flera veckor kvar". Jä, rajt! Och tiden går ju så lagom sakta nu för tiden.....


Som så ofta när jag har promenerat, så dök jag in på Konsum. Jag köpte en fryst fiskgratäng med räksås (som jag åt till lunch), en förpackning med havreflarn (som jag ska knapra på ikväll) och färdig risgrynsgröt (som jag ska ha som middag). Vi brukar äta risgrynsgröt till frukost just första advent, men så blev det inte i år och jag vet faktiskt inte varför (Pär kokar den kvällen innan och så får den stå för sig själv och svälla över natten för att sedan värmas). Pär var väl för upp-rörd över "Elins Svek" och jag var väl vilse bland dammråttorna. Vi gör ett nytt försök på julafton och då är kravet/behovet mycket större oxå, så då kommer vi nog ihåg det.


Vet ni vad?!!!  SOLEN HAR VARIT FRAMME IDAG!


Jag vill hellre ha snöööööööööööö!!!!


Adjöken.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards