Direktlänk till inlägg 7 december 2007

När ska de anhöriga få ett avslut?

Av Ewa - 7 december 2007 17:11

En son, anhörig och kamrat blir knivhuggen till döds och de närstående behöver sörja. Problemet är att i just det här fallet får de aldrig något avslut. Det rivs upp igen år efter år efter år. En sorgedemonstration - EN DEMONSTRATION FÖR ATT VISA HUR STOR SORGEN ÄR - kontras av en motdemonstration. Av vilken anledning vill man demonstrera MOT DE SOM SÖRJER????


Det var så det började för sju år sedan och det har bara eskalerat så till den grad att vi som bor här väljer att stanna inomhus. Vid ett tillfälle kom vi hem med pendeln till en station som helt enkelt kryllade av kravall-poliser och det var en dj-t obehaglig stämning. Sedan dess ser vi till att vi har allt vi behöver för denna helg varje år, så vi inte behöver gå ut.


SKA VI BEHÖVA HA DET SÅ?


Jagblirsåinihelvetsdjävlaförbannadnärjagtänkerpåde
thär.

 
 
Marianne

Marianne

7 december 2007 22:33

Att ta hänsyn och ha empati till de som är drabbade är inte en självklarhet för en del personer. Nej, det är sin egen röst de vill höra. En del av dem vet förmodligen inte ens varför de är på platsen.
Jag förstår din morvilja mot dessa egenkära människor.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Gunnel

Gunnel

8 december 2007 09:08

Håller med Marianne, och det är för jävligt att ni inte ska kunna gå ut bara för att vissa personer inte har vett i skallen...

Du får ha en bra helg i alla fall, kram!

http://Frump.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards