Alla inlägg den 30 oktober 2014

Av Ewa - 30 oktober 2014 22:22

Jag övergav "True blood" efter 4 säsonger dels för att jag inte orkar koppla datorn till dvd:n varje gång och dels för att den började visa tecken på att spåra ur. Jag började irritera mig på Sookie Stackhouse. Då gick jag över till säsong 10 av "Grey's anatomy" och den serien håller och blir alltid lite bättre även om jag inte alls uppskattade vissa händelseutvecklingar. Jag kände mig lite övergiven när den tog slut och så gick jag över till något helt annat nämligen kostymdrama i form av familjen Borgia i 1490-talets Rom. Undertiteln lyder: "The original crime family" vilket fick mig att fnissa lite för alla Corleones och Sopranos blir bleka kopior efter det här gänget. Den är så där vansinnigt välgjord och snygg som "The Tudors" är och här har de dessutom haft bra översättare. Det är Jeremy Irons som har huvudrollen som Rodrigo Borgia alias påve Alexander. Jag har varit kluven till honom och har mest sett honom som högdragen brittisk snobb. I "Borgias" är han bra, riktigt, riktigt bra! Det händer att jag pausar bara för att kunna studera en håruppsättning eller någon av alla dessa fantastiska tyger. 


  

Av Ewa - 30 oktober 2014 21:31

Som natt och dag! Den här dagen har varit så mycket bättre på alla sätt att skillnaden nästan är löjlig. Jag sov hyfsat och solen har strålat och jag har varit ute (70 minuter med stavarna) och jag har köpt hem det jag var så sjukt sugen på igår, men idag har jag inte haft samma hungerkänslor eller sug. Igår tröstade jag mig med att den sortens dagar oftast kommer en i taget och den här gången fick jag rätt, men det fanns ett korn av oro för att det kunde var början på en dålig period. Det där vidriga året 2011/2012 var fyllt av den ena ångestladdade skitdagen efter den andra och jag slutade hoppas på att någonsin få en så bra dag som jag har haft idag. Det finns 2 saker som har lärt mig att vara taxam för vardagen och det är min sjukdom och tacksamhetsdagboken.


Stavgång som sagt och nu har temperaturen sjunkit igen efter många blåsiga och kusligt milda dagar och jag hade vinterjackan och de nya kängorna. Skorna är sköna! Jag köpte en tajt storlek för jag har blivit så trött på att skor töjer sig och sedan flaxar runt foten och allt vad stöd heter försvinner helt och de nya sitter så precis att jag inte får i mina vanliga ullstrumpor (bokstavligen ullstrumpor) utan att foten domnar efter ett tag, men med en tunn socka går det bra. Kanske inte det smartaste när det gäller vinterskor, men jag blir trött på att vara förnuftig jämt. De ger stukfoten ett bra stöd och hälsporren verkar inte heller ha något att klaga på. Själva promenaden som sådan var kanske inte någon höjdare för jag kände mig trött i armarna och jag stakade mig fram flera gånger. 


Den nya vattenkokaren har anlänt snabbt som 17 som vanligt när det gäller Tretti.se och den fungerar och den är snygg.

Det lyser blått i fönstret när den kokar vattnet och det var så himla läckert att jag var tvungen att släcka i taket och bara titta.

Påminner om en lavalampa faktiskt. De små, små bubblorna som virvlade runt där inne fick mig att tänka på ett akvarium. Kanske för elektriska ålar?


      

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards