Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Ewa - 11 oktober 2014 21:13

Jag blev väckt vid 10 av en motorsåg. Under det senaste året har det utvecklats till ett ångestframkallande ljud, så det blev ingen bra start på dagen. Det var föreningens städdag och det stormfällda trädet sågades sönder till hanterbara bitar. Efter lunch hade jag tänkt att träna med gummibanden. Gårdagens pass blev inställt pga. att foten protesterade och ett sorts underliggande motstånd. Det blev ingen träning idag heller. Det underliggande motståndet hade blivit kompakt. Jag ville inte. Jag hade ingen lust. Jag orkade inte. Det hade inte fungerat att pressa mig själv till det. Jag insåg att en del av motståndet berodde på att jag var nervös för att gummibandet skulle gå av igen eftersom jag hittade en spricka. Naturligtvis kunde jag bara kassera det och ta fram det andra, hela, men det kändes så slösigt. Ingen träning som sagt, men en dusch blev det. Efter duschen slog den till som en slägga: ångesten. Det var länge sedan den kändes så starkt. Det var jävligt obehagligt och jag pallade inte att rida ut stormen utan grävde fram den sista kartan med Oxascand som jag har sparat för kristillfällen och tog en. Sedan tog jag faktiskt fram det skadade gummibandet och slängde det för varför i hela fridens namn måste jag plåga mig själv med oro för att det ska gå av när jag inte behöver det?! Jag har råd att köpa gummiband om jag behöver. Jag behöver träna för att må bra. Medan jag väntade på att Oxascanden skulle få effekt satt jag i soffan, lyssnade på en bok och spelade på mobilen. Det var det enda jag hade lust att göra. Nu är ångesten borta och jag är trött som jag alltid blir efteråt.


Pär var i Nürnberg onsdag-torsdag på konferens och han höll ett kortare föredrag. Hans nervositet inför det har även jag känt av och det tar på mina krafter. Elin är hemma mycket mer nu och min sällskapssjuka ger sig till känna. Mobilen har kraschat. Gummibanden håller inte. Min fot gör ont. Det är anledningarna till varför jag fick åka berg och dalbana idag. Små enskilda stressmoment som tröttar ut mig så mycket att ångesten genast tar chansen att sätta klorna i mig.


  



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards