Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Ewa - 14 oktober 2014 20:28

....att halka ur bra rutiner som med träningen. Det blev stavgång idag och när jag tänkte efter när jag tränade senast (i torsdags), så har det ju gått 4 dagar pga. foten och ångesten, bara så där. Vips! 4 dagar är inte särskilt länge, men kroppen tyckte att det hade gått 4 veckor. 30 minuter till Posten inklusive den otäcka backen vid tennishallen och jag hade bra tempo, men jag förtog mig tydligen för de 45 minuterna hem igen kändes evighetslånga. Det blev några pust-pauser och jag blev trött i armarna. På något sätt var det ändå skönt. All träning är skön och jag behöver träna för att må bra i både kropp och själ. Det var premiär för handskarna idag, men det är fortfarande alldeles för varmt för vinterjackan. 

 


Elin och jag såg en härlig film idag, "Maleficent". Åh, vad jag tyckte om den! En sagofilm som inte var helt igenom animerad i och med att det var riktiga människor med. Jag gillar idén oxå, att det fanns en fullt giltig anledning till varför hon var på ett så'nt jäkla humör när hon slungade förbannelsen över Aurora vid dopet. Figurerna och miljöerna kändes oerhört välbekanta för jag har spelat "Maleficent free fall" på mobilen större delen av året.

 


Jag läser en riktigt bra bok nu, "Stallo" av Stefan Spjut. Det är nästan 1 år sedan jag köpte den. Det finns 2 anledningar till att den har blivit liggande och det är att den inte har känts rätt och att jag använde den i en av mina texter i författarkursen i våras. Nu känns den däremot helt rätt och jag har glömt texten och när jag väl sätter mig och läser, så blir det sida efter sida efter sida. Aj lav it! Att försjunka i en bok är bland det bästa som finns! Det kan inte vara roligt när man som författare väljer skräckgenren och per automatik blir jämförd med Stephen King. Stephen King kan vara kuslig, men det som gör "Stallo" effektfull är att det är svenska miljöer, bekanta miljöer och till och med extra bekanta miljöer eftersom en del av handlingen utspelar sig i ett vintrigt Kiruna.

 

Jag köper mina ljudböcker hos Muntligt.se, men jag tycker att börjar bli dyrt. 99 - 174 kr för en bok och det är ingen behaglig känsla när boken inte är bra... Nu ska jag prova Storytel i stället! 2 veckor gratis och sedan 169 kr i månaden med hur många böcker jag vill. Jag har redan fått ihop 7 böcker i min "bokhylla". Om någon inte är bra, så går jag vidare till nästa utan att ha slängt pengar i sjön. Jag får väl se om spelaren hos Storytel är lika bra Smart AudioBook.


  

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards