Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Ewa - 5 oktober 2014 20:15

Idag läste jag ut en bok. Tadaaa! Det händer inte så ofta numera och det känns tråkigt. Det är så mycket annat som jag oxå vill hinna med som att lyssna på böcker samtidigt som jag spelar på mobilen, att skriva på min bok, att skriva för kursen, att se serier och filmer, att träna. Det blir att jag läser lite då och då, ibland en extra lång sittning, men då gäller det att boken är bra för om jag håller på för länge med en bok och tappar känslan för den, så läser jag inte ut den. "Hjärta av jazz" av Sara Lövestam behöll sitt grepp om mig och idag läste jag ut den. Jag gillar henne! Precis som hennes "Tillbaka till henne" tyckte jag om den här boken. Det finns så mycket värme och medmänsklighet i hennes texter och humor som är så viktigt. Jag har en tredje bok av Sara Lövestam, "Grejen med verb" som jag köpte för mitt skrivande och jag har läst lite i den och tro det eller ej, den är rolig och har urcharmiga illustrationer! Passar faktiskt som presentbok. 


Det här har hon skrivit i efterordet och det är kopplat till att hon aldrig blev musiker, som hon hade tänkt, utan författare: "Att jag varje dag tränade på att bli bättre och bättre på att skriva, genom att förlora mig i noveller, dikter, romanförsök och dagboksskrivande, reflekterade jag aldrig över." Ha! Jösses, vad det passar in på mig! Det går inte att bli författare utan att läsa en massa och att skriva en massa. 


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards