Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Ewa - 6 oktober 2014 20:14

Jag var ute med stavarna igen och det är så skönt! Det är så roligt! Det ger mycket mer än utan stavar! Det är tuffare eftersom armarna får jobba och därmed hjärtat, men samtidigt är det lättare eftersom hållningen blir bättre och då får jag bättre ork. Det blev 65 minuter och innan jag hade fått upp värmen, så var det faktiskt ordentligt svalt, nästan kallt, men det gillar jag! Något som jag däremot inte gillar är att foten har känts av både i lördags och idag. Jag har haft ankelstödet på båda dagarna, men idag hade jag nästan värktablettont och foten har fått vara i högläge. Jag undrar om jag belastar fötterna annorlunda med stavarna? Kanske är det foten som får dåliga vibbar när stavarna är med och det dessutom närmar sig 1-årsdagen för Tidernas Jävligaste Stukning. Det är sinnessjukt att jag fortfarande har besvär av stukningen!!


Fördelarna med stavgång jämfört med t.ex att springa som jag tycker att alla är så fixerade vid som den enda "riktiga" motionsformen.  

    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards