Direktlänk till inlägg 19 december 2007

Kraftlös

Av Ewa - 19 december 2007 15:07

De ursprungliga planerna för idag: frissan i Stockholm klockan 11 och hemma ca 13.30 Lunch. Burstädning. Laga middag eftersom Pär ska ut och springa.

Stressen slog till med en ENORM klump i magen, ångest och gråtfärdig.

Allt låste sig.

Steg 1: flytta frisörtiden till på lördag i stället.

Steg 2: Elin städar buren och jag diskar i stället.

Steg 3: jag bad Pär att flytta löpningen till i morgon i stället, så kan han laga middagen idag.

Eftersom jag inte skulle iväg någonstans, så kunde jag promenera i stället. Det var sol, 6 minusgrader och TJOCKT med frost. När jag stod vid balkongdörren och tittade ut, så ramlade tröttheten över mig och jag började gråta. Jag klarar inte av någonting nu för tiden! Det blev att jag sov på soffan i två timmar i stället. Jag känner mig fullständigt värdelös och jag får ångest och nästan panik när inte orkar eller ens vill försöka. 


Jag vet inte hur jag ska orka.




 
 
Hannah

Hannah

19 december 2007 16:17

Men kära vännen du mår ju inte alls bra ju. Önskar jag kunde göra nåt. Har du kollat ditt B12värde i blodet nån gång? Man kan bli ruskigt dålig om det droppar ner. Jag har själv varit där.......
Hoppas du kan finna nåt som gör att du orkar, försök greppa nåt liiiiitet halmstrå och håll i det av bara sjutton. Glöm inte att du är värdefull !!
Värmande kramar genom cyberrymden från mig till dig.

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

 
Jennifer

Jennifer

19 december 2007 18:08

Men hörredudu! Är inte skoj alls att läsa att du mår dåligt! :S Tyvärr så kommer man in i sådana perioder, och det är krångligt och jobbigt att ta sig ifrån dem. Men på ngt märkligt sätt så lyckas man! Fortsätt kämpa och försök även bara att njuta nu under julhelgen! Det ska iaf jag göra, åtminstone försöka. Kan meddela att jag själv mår kasst just nu med. Min sambo har åkt till sin familj i Halmstad idag - och jag är ensam hemma... Mår skit över det... + annat som alltid knackar på dörren när man är nere...

Var stark!
Stora kramar

http://www.kizbaz.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

19 december 2007 23:50

Men fy för att må så dåligt! Den där förlamande tröttheten är verkligen jobbig och svår att acceptera, men det är ju kroppens sätt att säga ifrån att något är fel! Det är viktigt att ta kroppens signaler på allvar och inte göra mer än man orkar, annars kan det inte bli bättre!
Hoppas du får en bättre dag imorgon :)

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

20 december 2007 17:06

Inte alls lätt när man inte orkar det man vill.
I början av min sjukskrivning var jag totalt kraftlös, orkade inget , ville helst ligga hela dagarna.Ingn lust eller inspiration till nåt alls.
Så jag kan i allafall förstå lite hur du känner.

Hoppas det blir bättre.
Stor Kram från Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards