Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Kläder, kakor och julgranar

Av Ewa - 6 november 2008 16:12

Pär har arbetat hemifrån idag, men skjutsade Elin till skolan i morse. Hon hade sin första träff med kuratorn och var med på biologin efteråt, men sedan gick hon hem. Pär har pluggat med henne till morgondagens matteprov. Det är inte kul att ha ett prov hängande över sig när man mår som hon gör just nu och dessutom i ett ämne som så att säga inte är hennes favoritämne.... :-P






Jag gick en 70 minuters promenad i novembersolen och det var riktigt kallt! Det var himla skönt att komma hemifrån och få vara ensam. I de skuggiga partierna låg frosten kvar på asfalten och mina MBT-skor har inget som helst fäste upptäckte jag. "Ooooops!" Jag promenerade större delen av tiden ute i körbanan där bilarna redan kört bort frosttäcket. MBT-kängor känns än mer nödvändigt!







Elins klass arbetar på att få ihop en klasskassa som kan räcka till någon form av klassresa till våren. Pär och jag är, tillsammans med några till, det här skolårets klassföräldrar. Egentligen bara Pär för jag varken orkar eller vill ställa upp på så'nt som inte är frivilligt. Det finns alla möjliga företag vars varor klasser kan sälja för att få ihop pengar. Elins klass har sålt "New Body's" träningskläder. De ska sälja julgranar i december. Just nu står 16 banankartongsstora kartonger med kakor och kolor i vårt vardagsrum i väntan på att säljas. Som klassföräldrar fick vi på vår lott att ta emot leveransen. På söndag ska övriga elever +  föräldrar hämta sin kvot att sälja. Efter försäljningen är avklarad (de har ett par veckor på sig), så ska vi ta emot pengarna och lämna de vidare till klass-kassören. Jag har väldigt blandade känslor inför hela cirkusen. Det har aldrig varit någon samman-hållning i klassen och de senaste åren har stämningen blivit allt sämre. Elin vet inte om hon verkligen vill åka någonstans med den här klassen och då avtar ju lusten att försöka få ihop pengar. En klassresa KAN bli ett fint minne att ha med sig från grundskolan, men om man egentligen inte tycker om ens hälften av personerna i klassen.....? Sedan är det ju så att man inte MÅSTE göra en klassresa i 9:an. Jag vet inte om den här klassen verkligen VILL göra en resa eller går igenom allt detta bara för att det hör till? Föräldrar kan vara märkliga, så till vida att de KRÄVER att sammanhållningen i klassen ska vara på topp och därför pressar sina barn att göra vad som behövs. Räcker det inte med betyghets och gymnasieval?





I morgon  SKA  JAG  TILL  SATS!!!  BASTA!!!

Nu har uppehållet blivit så pass långt att jag känner hur kroppens muskler förtvinar och kroppen säckar ihop bara för att den inte orkar hålla upp sig själv. Särskilt skönt ska det bli att väcka liv i ryggmusklerna! :-)


Fridens.

 
 
Sanna

Sanna

6 november 2008 16:45

För guds skull gå inte och ramla omkull nu utan införskaffa halkfria skor eller broddar *skratt* Ja de sistnämnda är fula och sådana har jag...ha ha. Trevlig torsdag!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Gröngöling

Gröngöling

7 november 2008 08:39

I vår stadsdel FÅR inte barnen samla ihop pengar till någon resa. Det anses som orättvist för alla föräldrar har inte samma resurser. Men det finns ju olika sätt som inte behöver vara orättvisa... så mina barn har inte alls varit på klassresor. Lite trist det också.
För övrigt håller jag nog med Elin, så härligt med brummandet från en diskmaskin. Vi har inte heller diskmaskin, får inte plats i vår gamla inredning från femtiotalet som är gjort i ett stycke. Längtar varje dag efter en diskmaskin...

Kramar och lycka till på Sats idag.

http://grongoling.bloggagratis.se

 
Nannis

Nannis

7 november 2008 13:09

Jag är supersugen på att skaffa såna dojor också, speciellt då alla som har dom är helt lyriska över dess egenskaper! ;D Tyvärr är kassan för klen... Men nån dag kanske ;) KRAM

http://nannis.blogg.se

 
Sanna

Sanna

7 november 2008 14:34

Hunden är min, en snart 7 årig borderterrier och ett charmtroll :) Trevlig fredag på dig nu också!

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards