Alla inlägg den 22 november 2008

Av Ewa - 22 november 2008 18:19

Twinings Earl Grey i kanna.

Min nya CD-spelare och ljudböcker.

Pär kom till stationen med bil, så att vi fick åka uppför alla backar.


Fridens.

Av Ewa - 22 november 2008 17:57

Vår första affär blev Åhléns. När vi kom dit hade de haft öppet i 20 minuter och det kryllade av folk! Jag var ute efter diverse stearinljus som visade sig vara på samma våning som julpyntet...... Helga inspirerade mig till en annan sorts adventsljusstake och jag plockade ihop ett buteljgrönt frostat glasfat som jag ställde 4 små vita blockljus på med vitmossa och svampar runt om. Tack för tipset, Helga! Någon ny träningsväska hittade jag inte. Förut kunde man knappt gå in i sportaffärerna utan att se mängder av sportbagar i olika färger, men inte nu. Ryggsäckar fanns det gott om och trunkar så stora att Elin kunde få plats i dem. Precis innan vi gick mot Centralen för att ta ett tåg hem, så dök jag in i en av Hemtex affärer eftersom jag ju oväntat hade pengar kvar. 3 påslakanset (Elin fick välja ett eget) för 149 kr styck. Det är trångt i lakansskåpet nu. Väldigt trångt.


Det började snöa igår eftermiddag och fortsatte större delen av natten och även i morse, så nu är det vitt, vitt, vitt. Nästa söndag är det första advent - hej vad tiden går!


Jackan från Ellos går i retur. Jag tog på mig den när vi skulle iväg och vi hann precis utanför gården när jag kände att jag inte tyckte om den. Den prasslade. "Jag tycker inte om den här jackan" sa jag till Elin och då gick vi hem igen och jag bytte till min gamla, bruna och tysta jacka och Elin passade på att ta på sig vantar. Jag hittade en annan jacka från Ellos som är rööööööd och fin och 100 kr billigare, så jag byter prasselplagget mot den. Den är kanske inte vattentät som var det huvudsakliga skälet till ny jacka, men det struntar jag i. CD-spelaren som jag beställde samtidigt kommer jag däremot att behålla. Det är väldigt bra ljud i den! Nu lyssnar jag på "En geishas memoarer" för andra gången.


Nattens sömn var inte av topp-klass och sedan vi kom hem vid 14, så har jag blivit otroligt trött. Får jag gå och lägga mig snart?


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards