Alla inlägg den 20 november 2008

Av Ewa - 20 november 2008 18:25

BUP i Södertälje som verkar vara precis så bra som kuratorn utlovade.

MBT-kängorna som höll mig upprätt trots halkan.

Elin har fått ha en riktigt bra dag.


Fridens.

Av Ewa - 20 november 2008 18:06

Elin och jag hos kuratorn. Resultatet av veckans möte är ett beslut om att Elin är hemma resten av veckan vilket innebär en minskning av stress & press för oss alla. Vi enades även om att Elin mailar några lärare om vad hon ska arbeta med. I fortsättningen kommer samtalen med kuratorn att fylla funktionen av kontakt med skolan. Vi började prata om husdjur och det framgick pinsamt tydligt att kuratorn har svårt att förstå hur några gnagare (marsvin) kan vara mysiga husdjur. Ooops! Hon fick ett stort minustecken i kanten. >:-(


Elin, Pär och jag hos BUP. Ett mycket bra och givande första möte med en äldre dam med hög farmor-potential! Hon lyckades få Elin att prata på ett sätt som kuratorn inte ens har kommit i närheten av. Personkemi kallas det visst. Vi ska träffas på tisdag igen, men BUP-damen sa att hon redan nu hade några vaga idéer om planer och lösningar. Halleljuja!


Det har inte hunnits med så mycket annat idag. På vägen hem från kuratorn, så gick vi till Konsum och köpte ägg och bacon som, av någon skum anledning, glömdes bort i tisdagens veckohandling. Strrrrålande sol och kallt - härligt!


Jag övertalade Pär om att vi skulle ta en fullständig paus från Den Här Soppan fram till söndag kväll. Inget grubbel. Inga diskussioner. Stämningen här hemma är mycket lättare idag och eftersom Elin vet att hon är fri i morgon, så har hon inte behövt Theralen-dropparna. Jag suger på den glada stämningen och njuter allt vad jag orkar!


Fridens!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards