Alla inlägg den 16 november 2008

Av Ewa - 16 november 2008 15:37

Första snön!

Jag bestämmer själv hur ofta och hur noga jag vill städa.

Jag är inte gift med en slö mansgris.


Fridens.

Av Ewa - 16 november 2008 15:15

Elin städade sitt rum. Pär sanerade köket och drog fram marsvinsburen för att få bort skräpet som samlas där bakom (det var faktiskt inte mycket med tanke på hur sällan buren flyttas....). Han drog till och med fram spisen! Han skurade golvet och när han ändå var igång, så torkade han av alla skåpluckor. Jag städade resten av nedervåningen under tiden. Marsvinen tyckte inte att det var någon höjdare att sitta instängda tillsammans i nedre buren medan husse vände upp och ned på köket.....


Elin har söndaxångest och jag följer efter bara för att jag inte har någon som helst ork eller motivation att stoppa upp. JAG ORKAR HELT ENKELT INTE. Pär försökte få med henne ut på en springrunda, men det gick inte. "Vi får välja våra strider" sa jag snusförnuftigt. "Det är viktigare att hon kommer iväg till skolan i morgon." Själv UNDVIKER jag alla strider och diskussioner idag. Blä! I morgon kommer Pär att skjutsa Elin direkt till skolbion som startar strax före 9. Detta innebär att chanserna för att jag ska komma iväg till SATS ökar en hel del då jag går hemifrån halv 9.


Det har regnat. När jag tittade ut på eländet såg det ut att vara snöblandat. Nästa gång jag tittade ut på eländet så var det STORA lappvantar till snöflingor som singlade ner. Tänk vilken enorm skillnad det blir! Visserligen fastnade inte snön, men bara att se det vita i stället för det ofärgade blöta ger en mycket mer positiv känsla!


Fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards