Alla inlägg den 19 november 2008

Av Ewa - 19 november 2008 15:00

Mitt i allt detta elände, så är det tur att jag är hemma hela dagarna, alla dagar. Hur 17 hade vi annars löst det??

"I do" är en fransk komedi som Elin och jag såg idag och som var både rolig och mysig. Annars är "fransk" och "komedi" en nästan omöjlig kombination.

Efter flera floppar, så har jag äntligen fått tag i en bra bok: "Innan döden kom".


Fridens.




Av Ewa - 19 november 2008 14:50

.....min värsta fiende." brukar man generöst säga när man drabbas av elände. Jag vet inte det, jag. När det gäller depression och förståelse av sjukdomen, så verkar det inte bättre än att ens allra värsta fiende personligen måste drabbas av det. Jag upprepar och tjatar och gnatar om att det inte alltid är nödvändigt att FÖRSTÅ, att det räcker med att ACCEPTERA, men argumentet når inte fram. Jag kan lika gärna argumentera med en vägg för gensvaret skulle bli det samma.


Elin gråter allt oftare varje dag och hennes ork försvinner i samma takt. Snart sätter jag mig ned och gråter och skriker jag med. Det är en riktigt, riktigt dålig dag.


Fridens.

Av Ewa - 19 november 2008 11:38

Den CD-spelare som gick i graven igår var den tredje sedan jag började med ljudböcker. Hm. Jag hävdar med bestämdhet att det är dålig kvalitét för jag är varken hårdhänt eller slarvig.

CD-spelare numro 1 var den jag fick från "Lyssnarklubben" när jag blev medlem i våras. Den hade sk. bokmärkesfunktion som var kanon, men efter några månader så blev det ett glapp i uttaget för hörlurarna och glappet blev allt värre. VIF.

CD-spelare numro 2 kom från Clas Ohlson och den fick jag nya lurar till från Clas O:s affär i Gallerian. Ett par månader efter det, så lade den bara av och ville inte spela upp mina Harry Potter-skivor en gång till. VIF.

CD-spelare numro 3 var Elins gamla. Den hade några år på nacken och kunde inte hålla tätt dvs locket gick inte att stänga. Den var dessutom en batterislukare utan dess like; jag gjorde inget annat än laddade batterier! Igår kilade den vidare. VIF.


Nu kan jag höra bl.a Annie som ropar att det är enklare att ha böckerna i MP3-format. Den tjockaste Harry Potter-boken består av 29 skivor. Det är spår var 5:e minut och 13-16 spår/skiva. Att göra om dem till MP3-format tar längre tid än vad jag tycker att Pär ska behöva stå ut med. Därför beställde jag en ny CD-spelare från Ellos för 299 kr med bokmärkesfunktion. Den kommer på fredag med expressleverans och så får jag se hur länge den överlever. Det känns inte som någon idé att kosta på en spelare för närmare 1000-lappen som förmodligen går sönder på samma sätt.


Jag beställde en jacka oxå av oljerockstyp i den glada färgen svart. :-P Igår var jag nämligen ute ungefär en halv timme medan den snöblandade regnet vräkte ned och min nuvarande vinterjacka lyckades inte riktigt hålla emot vätan. Då tyckte jag att det var anledning till förnyelse!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards