Alla inlägg den 27 november 2008

Av Ewa - 27 november 2008 16:24

Det är svårt idag.

3 saker att vara tacksam för BORDE inte vara svårt.

Det är ändå svårt.


Jag har möjlighet att vara hemma när jag mår så här dåligt; inget arbete som tvingar iväg mig.

Jag har tak över huvudet.

Jag är inte ensamstående mamma.


Fridens.



Av Ewa - 27 november 2008 16:09

Elin är hemma idag. Orken tröt. Jag är inte förvånad. Det tar tid innan allt fungerar utan bakslag. Tålamod, vi behöver tålamod.


Själv sov jag till halv 11 och jag hade ingen som helst lust att gå upp. Jag är så dj-a leds på allt!


Igår ramlade en balsamflaska ned från badrumshyllan och sprack i 2 delar. Jag trodde inte att plastförpackningar kunde uppföra sig så. När golvet var balsamfritt igen, så var det halt. Det var otroligt halt! Mattan gled och strumpklädda fötter gled och bara fötter gled. Inomhushalka med risk för att slå sig fördärvad. När jag kom in i badrummet i morse, så hade Pär ställt in skurhink + mopp vilket jag tolkade som att han förmodligen varit nära att slå sig fördärvad. Nu har jag skurat golvet och det är ofarligt igen, med eller utan strumpor. "Hal som en såpad gris" är ett känt uttryck. "Hal som en balsam-gris" är MITT uttryck.


Det är +8 grader idag och snön smälter i rasande takt. Jag hoppas att det kommer ny snö snart.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards