Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Mamma mia!

Av Ewa - 2 december 2008 16:08

Nu har jag oxå sett "Mamma Mia!" och den är mycket bra; rolig och mysig och full av vanliga människor (läs: ej perfekta utseenden). Ni som läser min blog vet redan att jag är såld på ABBA:s musik, så att musiken i filmen är bra behöver jag knappast säga. :-) "Mamma Mia!" har två saker gemensamt med "Blues Brothers" och den första är att de är något så ovanligt som två BRA musikaler (jag har väldigt svårt för musikaler där allt stannar upp var femte minut för att någon ska sjunga i stället för att prata) och den andra gemensamma saken är att det är genomgående bra musik och inte bara någon enstaka bra låt.


Björn och Benny har gjort musiken och de är svenskar. Stellan Skarsgård har en av huvudrollerna och han är svensk. I extra-materialet på DVD:n, så är det idel lovord: musiken är SÅ bra och den håller och Björn och Benny är SÅ bra att arbeta med och Stellan är SÅ trevlig och rolig.... Mitt svenska hjärta blir varmt ända ner till rötterna. Heja, Sverige!


Fridens.

 
 
Sanna

Sanna

2 december 2008 21:07

*skäms* Har ännu inte sett den. Ett måste säger många så jag får väl göra slag i saken snart. Kramen

http://sancha

 
lena

lena

2 december 2008 21:31

Hjälp, snart är det bara jag som inte har sett den filmen!

Jag får önska mig den i julklapp tror jag!

Ha det bra!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
helga

helga

3 december 2008 08:41

Visst är det en film att bli glad av :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
malin

malin

3 december 2008 09:14

Jag kan bara hålla med :)
Flmen är bara sååå "måbra"

http://pillris.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards