Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Ewa - 6 oktober 2011 14:44

Pär skjutsade mig till psyk-doktorn i morse. Det var inte utan att det kom minnesbilder av alla tidiga morgon-skjutsningar som gjordes medan jag genomgick ect-behandlingarna. Usch! Den här gången, så körde han rakt fram i den korsningen där han förut svängde vänster för att komma till sjukhuset. Jag anmälde mig klockan 9.05 för min besökstid 9.15 och fick direkt veta att AH var minst 10 minuter försenad. Det var då själva f-n! När hon väl kom inrusande och FAKTISKT ursäktade sig, så var hon 20 minuter sen.


Det blev ett bättre samtal den här gången tack vare att jag mådde lite bättre än för en månad sedan och av den anledningen orkade prata. Resultatet blev att jag ska öka Tryptizolen från 50 mg till 75 mg och dessutom ta dem vid 20-tiden på kvälllen, så att jag får mer hjälp med sömnen för som sömnen är nu, så tar det kanske 1 timme innan jag somnar och jag vaknar alltid vid 1-tiden och vid 3-tiden och det är lite olika med hur lätt det är att somna om. Jag ska även öka Fluanxolen till det dubbla dvs. 2 mg och de ska jag ta så snart jag vaknar eftersom de är "igångsättande" jämfört med Tryptizol som är lugnande. Det låter som uppåt-tjack respektive nedåt-tjack. Jag sa att jag hade väntat mig må bättre än jag gör av Tryptizolen och hon höll med om det och det var därför dosen ändrades.


När det gäller läkarutlåtandet, så fick jag inte med mig det, men hon lovade att hon skulle skriva och posta det idag för hon hade avsatt hela eftermiddagen till att skriva diverse utlåtanden och det tar ungefär 1 timme / utlåtande. Jag vågade mig på att säga att jag inte riktigt litade på henne när det gällde det här. Förra gången sa hon att hon skulle skriva ett utlåtande och posta det till mig, så att jag kunde gå igenom det och komma med eventuella ändringar. Hon såg lite skamsen ut faktiskt. Nu lovade hon dyrt och heligt att det skulle skrivas idag och att jag har det senast tisdag. Nu gäller det, med andra ord! Jag vet inte vad jag gör om inte jag får det där förb****** utlåtandet i nästa vecka. Vi gick igenom hur hon skulle skriva och jag tror att det blir bra.


Det blev en halv timmes promenad från Södertälje centrum till Östertälje station och det var ganska tungt, men ändå skönt. När jag kom hem duschade jag och sedan fixade jag äggröra och bacon till lunch och en kanna te förstås och smakade utmärkt.


Notering om Tryptizolen: jag har alltid tagit dem på morgonen med alla andra mediciner. Vid 14-15-tiden har jag alltid blivit, så trött att jag har suttit och sovit! Det här borde rätta till sig när jag börjar ta den medicinen vid 20 på kvällen i stället. Jag börjar i morgon.


"Det fördolda" är inte bra. Jag har läst halva, men den tar sig inte. Jag byter till en klassiker i stället, "Dödssynden".


Fridens.   

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards