Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Ewa - 1 oktober 2011 22:01

Den här hörde jag nyss på Mix Megapol och kom ihåg att det var en av mina favoritlåtar nå'n gång på 90-talet: Ardis med "Ain't nobody's business" (ska uttalas med läspning ā la Ardis).


Fridens.    



Av Ewa - 1 oktober 2011 17:02

Oktober inleds med sensommarvärme och blå himmel. Jag vaknade 20 i 10. Ping! Kokade ett ägg och gick sedan en långpromenad på 85 minuter. Efter ett tag var jag så försjunken i tankar och musik att det kändes som att benen gick av sig själva och jag bara hängde på. Jag var ordentligt trött när jag kom hem, men det var skönt och inte alls lika tungt som igår. I morgon kommer jag att ha en vilodag dvs. ingen träning och så ska jag göra ett seriöst försök att komma iväg till SATS på måndag.    


I måndags när jag promenerade, så blev jag stoppad av en som ville fråga om vägen. I onsdags när jag promenerade, så blev jag stoppad 2 gånger för att hjälpa någon som var vilse. Idag när jag promenerade, så blev jag stoppad av ett äldre par som oxå ville ha hjälp. Går jag omkring med en skylt där det står att jag vet vägen till både Hit och Dit? Faktum är att jag inte lyckades hjälpa till mer än i måndags för, trots att jag har bott i Rönninge i 12 år, så är jag dålig på gatunamnen och när man kör i Rönninge, så är det ett väldigt "rundkörande" och det är svårt att förklara för någon som är vilse.


Oktober innebär en ny vägningsrutin, så till vida att jag inte kommer att väga mig mer än just en gång i månaden. Idag visade vågen på 95,2 kg vilket innebär en ökning med 6 hg på drygt 2 veckor vilket inte är mycket att bli galen över och som dessutom kan ha att göra med benmuskler eftersom jag har promenerat som en dåre den senaste tiden.    


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards