Alla inlägg under juli 2009

Av Ewa - 15 juli 2009 19:44

Närbilden av Chabo, så länge jag inte har en egen hund..... (se nedan).

Igår hade 5 hg försvunnit.

Idag hade ytterligare 2 hg försvunnit.

Karaktären blir allt starkare.

2 av filmerna jag beställde var väldigt bra (Chocolat och Avalons dimmor).


Fridens.

Av Ewa - 15 juli 2009 12:44

Jag läste just det jag skrev för ett år sedan, "Inget särskilt" och dagens inlägg om promenaden var kusligt likt förra årets. Läs!


Fridens.

Av Ewa - 15 juli 2009 12:36

Jag promenerade i 85 minuter varav de sista 10 med en Konsumkasse i varje hand. Blä! Jag gick inte ut så hårt och när jag sedan ökade tempot, så kändes det enbart prima; vilket flyt! Vattenflaskan var med i ryggsäcken inlindad i en handduk för att behålla kylan (det fungerar!) och jag tankade mig själv då och då. Strax efter ett av Vägskälen när jag precis hade förlängt promenaden, så - ssssssssssssssssssss........ - gick luften ur mig fullständigt. Uuäää, vad trött jag blev! Jag drog ned tempot till knappt styrfart och fick hålla den hastigheten ganska länge innan det kändes bättre igen. Jag mår faktiskt inget vidare nu trots att jag nästan har tömt vattenflaskan. Hmm.... Den snabbaste hjälpen består nog av en dusch och sedan lunch + den obligatoriska kannan med te.


Fridens..... *en matt och försvagad vinkning*

Av Ewa - 14 juli 2009 20:28

Det blev en liten promenad när jag hämtade filmerna.

Det nya hyllsystemet i vardagsrummet blir KANON-bra!

3 av 5 flyttkartonger är borta från vardagsrummet.

Gratis-spelet från Big Fish.

Snart är det läggdax..... *gääääsp*


Fridens.

Av Ewa - 14 juli 2009 15:25

Medan jag åt lunch, så såg jag "Horton". En mysig film. Smårolig och med den sortens fantasi som gör mig smått avundsjuk. I slutet av filmen sjunger de några rader ur "I can't fight this feeling" med REO Speedwagon. Minnen!

80-tal och tryckare i discots dunkla mörker.....


Fridens.


PS. Jag har hämtat filmerna nu. Inga problem.

Av Ewa - 14 juli 2009 12:59

Jag gillar data-spel. "Match 3"-varianten är min favorit, men gillar sk. "brain-teasers" oxå och mah jong. Den sida som jag oftast köper spel ifrån heter "Big Fish". När jag köper ett spel där, så får jag 5 sk. licenser vilket innebär att jag kan installera om ett och samma spel upp till 5 gånger för samma pris. Härom dagen gick jag igenom mina gamla spel för att se om jag kunde hitta någon gammal favorit och då upptäckte jag att ett spel saknades i min "purchase history". Jag skrev till deras kundtjänst och idag fick jag svar. De kunde inte hitta just det spelet, men eftersom jag är en så pass bra kund (rodnaden färgar mina kinder, men det handlar bara om 5-6 spel om året), så fick jag en kupongkod, så att jag kan köpa ett spel HELT GRATIS! Jiihaaaa! Kupongen har obegränsad giltighetstid, men jag tänker inte vänta längre än nödvändigt. Frågan är bara vilket spel jag ska köpa....


Fridens.

Av Ewa - 14 juli 2009 12:52

När jag gjorde beställningen, så bad jag om sms-avisering (himla praktiskt!).

Dagens post har delats ut, men inget sms. Enligt postens sökfunktion, så har filmerna kommit till utlämningsstället. Hmmm..... Just nu står "Karins lasagne" (INTE lchf - jag vet) i ugnen, men efter lunchen tar jag med mig utskriften som bevisar att filmerna finns där nere och går och hämtar dem. Det brukar gå för sig.


Fridens.

Av Ewa - 14 juli 2009 11:02

Åska.

Hällregn.

Te.


Det går INGEN nöd på mig! :-)


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards