Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Fönsterputs till falsk-sång

Av Ewa - 20 maj 2008 15:54

Säsongens första åska! Det var den värmestjälande sorten för temperaturen sjönk med hela 4 grader. Tack, Sus för att du skickade hit den! Sommarens enda riktiga fördel är just åskväder.




Idag var det dax för årets "Operation dagsverke" och Elin tjänade ihop 150 kr genom att putsa alla fönster. Hon tog itu med arbetet med glatt humör och med hjälp av sin mp3. Hon sjöng med i den musik som endast hon kunde höra och det var hemskt falskt emellanåt, men rutorna höll... ;-) Nu är fönsterna så rena att de inte syns, så att säga.


Jag har oxå klarat av en del idag; min egen lista. Renskriva handlingslistan (det blir Pär och Elin som veckohandlar på Coop idag), duscha och stryka skjortorna som Pär bytte bort mot söndagens stora disk. Den ENDA anledningen till att han inte stryker sina skjortor själv är att han tycker det är tråååååkigt och det tycker inte jag är något särskilt hållbart argument(vuxna människa borde väl veta att man ibland måste göra så'nt man tycker är tråkigt!) ,så de gånger jag stryker skjortor, så har han fått förhandla sig till något ordentligt i utbyte. Det är hårda villkor hemma hos oss! ;-)


Nattens sömn var inte heller mycket att jubla över och jag vet varför. Min kropp har äntligen (och för tillfället) fått sömnbehovet tillfredsställt med råge. Idag har jag FAKTISKT inte lurat på soffan och jag känner mig ändå hyfsat pigg, så nu kanske det vänder. :-)


Fridens.





 
 
Helén

Helén

20 maj 2008 19:39

Åska? Oj, redan! Hos mamma i grannkommunen hade det haglat idag.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sus

20 maj 2008 20:28

..å du missade väl inte reprisen?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards