Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Dubbelpang

Av Ewa - 20 maj 2014 15:51

Redan när jag gjorde den första övningen med gummibandet, så kändes det tungt. Äckeltungt. Jag kämpade på och tog långa pauser mellan övningarna. Blä! När jag hade gjort 2 nig & dra som är den tredje övningen hördes ett PANG! och jag skrek till. Gummibandet hade gått av med en smäll helt i klass med en pangad ballong. Jag tog det andra gummibandet och fortsatte, men något ängsligare. Nig & dra gick bra och likaså Djupa knäböj, men när jag hade gjort 4 boxningar med höger arm hördes ett till PANG! Jag skrek inte den gången, jag sa fula ord. Båda gummibanden på ett och samma pass. Jamenvafan! Det är nackdelen med att jag har envisats med att använda dem lika mycket. Jag var fortfarande varm i kroppen och när hjärtat hade lugnat ned sig, så jag tänkte att jag ju kunde köra resten (mage, rygg och stretch), men luften hade gått ur mig på samma sätt som den hade gjort ur de pangade ballongerna. Det va' inge' roligt längre...... Jag duschade. Jag blev trött. Jag surar. Jag har beställt nya gummiband. 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards