Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

Pollen gör mig trött

Av Ewa - 7 maj 2008 15:51

Det var Dragariel som kommit på att det kan vara pollensäsongen som tröttar. Visst, blir jag trött av allergimedicinen, men själva allergin är oxå tuff för kroppen. Jag sov i soffan i två timmar och är fortfarande trött och mosig. Varken skulderbladet eller handen är så mycket bättre dem heller och idag har jag bara vilat, både bokstavligt och bildligt. Pär och jag byter uppgifter idag: jag diskar och han städar hos gullegrisarna.


Det är så himla mysigt att vara hemma hos marsvinen igen med alla deras ljud!!


Nu har jag hittat ett foto av mig själv, tagen i Italien som definitivt INTE är smickrande på något sätt. Den ska jag klistra in i min points-kalender som "före-bild" samt som avskräckande exempel. Jag fullkomligen AVSKYR att se mig själv på bild och det gjorde jag även innan jag tjockade på mig. Blä!


Min syster Lajla ringde i förrgår. Hon har fått göra om operationen från september förra året. Hennes fot är snedställd till följd av reumatism och i september skulle de operera in en skruv nerifrån hälen och upp i benet. Hon hade diskuterat det här med kirurgen. Kvällen innan talar kirurgen om att de inte har tillgång till den sortens skruvar utan kommer att använda spikar i stället. Operationen genomfördes, men hon har haft enorma problem sedan dess. Precis innan vi åkte till Italien ringde hon och sa att hon hade fått göra om operationen med en annan kirurg. Den här gången användes skruv. Kirurgen kunde även tala om att det inte hade förekommit NÅGON FORM AV LÄKNING efter det första ingreppet utan det hade endast bildats vad de kallar för reumatisk vävnad. Skandal! Redan efter den första operationen tyckte både Siw och jag att hon skulle anmäla den första kirurgen, men jag vet inte om hon kom så långt. Allt det här ledde till att hon blev deprimerad och tappade livslusten och där hon nu ligger har hon fått prata med en terapeut (för första gången i sitt liv) och hon lätt pigg och sade att det började ljusna. Mitt förtroende för vården minskar.


Ciao.

 
 
Marianne

Marianne

8 maj 2008 00:11

Allergin i sig är tröttande. Men även allergimedicin kan vara det. Kolla så att du har en medicin som inte gör dig trött. Det finns många bra sorter att välja på, som inte tar musten ur dig i onödan.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards