Alla inlägg den 2 november 2012

Av Ewa - 2 november 2012 16:35

Har ni sett "Gossip girl"? Elin och jag ser den just nu. Elin gillar den, men jag blir nästan arg när jag ser den. Det är en maxad ytlighet som får serier som "Dallas" och "Dynastin" att verka djupsinniga. 17-åringar med för mycket pengar och konstgjorda problem. De klär sig och uppför sig som bortskämda, egocentriska mini-vuxna. Alkoholvanor och sexliv som det är troligare att 35-åringar har. Människor med den här inställningen till världen, skulle inte överleva en vecka i den vanliga världen och då menar jag inte det materiella utan den attityd som de har gentemot människor i allmänhet. De delar in alla i sig själva, de som servar dem och förlorare. Det finns ingen ironi eller distans och visst, det är bara en serie som baseras på en bok, men i grunden finns det verklighet och den verkligheten är skrämmande.


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards