Alla inlägg den 1 november 2012

Av Ewa - 1 november 2012 21:15

Positivt och negativt


1 sak jag hatar och hata är ett starkt ord

Ångest

  


2 personer jag skulle vilja banka gula & blå

Elins ex och min svägerska

  


3 suveräna sätt att tillbringa många timmar i sträck på

Läsa, sova och se film

  


4 ämnen som får mig att vilja dunka huv'et i väggen av tristess

Mat, kläder, datorer och politik

  


5 ämnen som får mig att vilja diskutera och argumentera

Psykologi, kost, litteratur, vårt svenska språk och barnuppfostran

  


6 saker jag är rädd för

Att förlora Pär eller Elin, att Pär inte vill leva med mig, att bli hemlös, att inte kunna klara mig själv när jag blir gammal, att bli blind och att vara ute när det är mörkt. 

  


7 saker hos mig själv som jag tycker om

Jag har lätt för att bestämma mig när det gäller viktiga saker, jag har humor, jag är språkbegåvad, jag är omtänksam, jag är ärlig, jag är en bra mamma och jag har förmåga att uppskatta vardagen.

  


8 saker jag brukar göra fast hela mitt inre protesterar

Städa marsvinsburen, gå till tandläkaren, storhandla på Coop, diska, rensa papper, rensa avlopp, ändra mina kostvanor och åka till veterinären med sjuka marsvin

  


9 låtar jag aldrig, aldrig, aldrig tröttnar på

"Strangers in the night" med Frank Sinatra

"Something about you" med Level 42

"The last waltz" med Engelbert Humperdinck

"Another one bites the dust" med Queen

"When doves cry" med Prince

"Living in a box" med Living in a box

"Pull up to my bumper" med Grace Jones

"The winner takes it all" med ABBA

"En stjärna lyser så klar" med Carola

  


10 filmer jag alltid kommer att minnas

Det stora blå

Borta med vinden

Trollkarlen från Oz

The Blair Witch-project

Repulsion

Fanny och Alexander

Trettondagsafton (den svenska med manliga skådespelare i alla roller)

Sjätte sinnet

Spirited away

Pretty woman

  


Fridens.    





Av Ewa - 1 november 2012 11:20

.......hur någon del av kungens ekonomi kan vara privat? När och hur tjänade han ihop pengarna??!


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards