Alla inlägg den 21 november 2010

Av Ewa - 21 november 2010 16:52

Det är ordet "tjena(re)" som har förkortats till "tja".

Därför stavas inte "tja" med ch, så det så!


Fridens.

Av Ewa - 21 november 2010 16:07

.....i min Sims-familj och kom inte i säng förrän 1. Alla som spelar eller har spelat Sims vet att det inte är att bara avsluta spelet utan man måste hitta ett bra tillfälle t.ex när hela familjen har gått och lagt sig, så man har kontroll på dem små rackarna.    


Jag somnade direkt trots att jag gick direkt från datorn till sängen. Vaknade vid 9 av att jag behövde gå på toaletten och sedan drooooogs jag tillbaka till sängen som av en überstark magnet och nästa gång jag såg på klockan var den kvart över 11. Hoppsan! Då fick jag med bestämd röst upp mig själv ur sängen.


Efter en väldigt lätt frukost pga noll hunger, så åkte Pär och jag till Huddinge. På onsdag ska jag tillbaka till Af och ska då promenera från stationen, så syftet med dagens utflykt var att rekognosera och provgå. Det tar bara en kvart att gå den sträckan. Vädret..... Fullständigt igenmulet, så att det är halvdager med ett tunt och fint regn som sakta men säkert gör en genomblöt. Makalöst trist! Det blev i alla fall 30 minuters promenad och det är bättre än 30 minuter i soffan.   Vi stödhandlade på Coop Extra i Huddinge oxå, en ganska stor Konsum-affär och jag har handlat där några gånger tidigare och kunde konstatera att det inte alls är samma mysiga stämning som hemma i vår Konsum där vi känner igen all personal och hälsar på dem. Vi köpte en färsk (stor) kyckling för 160 kr (85 kr/kg). Ruskigt dyr, men - och det är ett tungt vägande men - den var uppfödd på en gård i närheten där den har fått sprätta runt fritt tillsammans med andra kycklingar och det har endast fått äta ekologisk mat. Det fanns oxå Coops egen kyckling för 35 kr/kg och när den är så mycket billigare, så är det inte så svårt att räkna ut vad det har dragits ned på.....  När vi hade funderat ett tag, så var det inte så svårt att betala för den mer än dubbelt så dyra pippin.


Är ni medvetna om att det är första advent nästa helg?! Jag blev alldeles matt när jag kom på det..... Jag vill inte ha jul...... Sedan vet jag ju oxå att när det väl har varit första advent, så säger det bara svisch! och så är det jul. Usch!


Fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards