Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Det är tur......

Av Ewa - 9 november 2010 15:32

......att vi har många marsvin eftersom de har den otrevliga benägenheten att inte leva för evigt eller åtminstone tillräckligt länge! Vi hade  Lotta i 4,5 år och tiden går fort när man har roligt. 2006 åkte vi till Uppsala för att kika på hur ett marsvins-SM går till. Naturligtvis fanns det marsvin till salu (på den tiden hade vi Tinke, Tösen, Maggan och Mysan varav ingen finns kvar längre), men vi hade inte tänkt köpa något/några. Baaaara titta..... Vi gick förbi en bur med två, små brun-vita vildbasare som for omkring och sprätte hö. Jag föll som en fura. Elin föll strax efter och efter en minimal övertalning, så var även Pär fast. De skulle vi ha! Ett ha-begär utan motstycke! Lillan och Lotta. Vi blev tvungna att åka till ett närliggande Coop där vi inhandlade en transportbur som våra nya familjemedlemmar fick åka i. Det går att impulsköpa marsvin.    


Här är vårt allra första foto på Lotta och ni ska veta vad hon såg käck ut med det ena örat upp! Det gav oss en föraning om hurdant temperamentet var....

 


Vi har, som sagt 6 marsvin kvar, men jösses vad det kändes tomt när jag kom in i köket i morse! Trots att hon hade blivit så liten och tunn som ett snöre, så är tomrummet gigantiskt. Just idag uppskattar jag de övriga grisarna extra mycket; deras livfullhet, småprat och närvaro.  En sådan tröst.....   


Idag har snön kommit. Det blåser rejält och till en början var det mest regn som sedan övergick allt mer till snö. Blä! Jag vill ha mer av gårdagens väder: kallt, torrt, soligt och frost, endast frost! Jag vill inte ha snö. Jag vill inte ha vinter i år. Jag vill inte ha det ofrånkomliga kaoset!!


Elin byltade på sig och gick sedan ned till pendeltågen (som enligt SL:s hemsida inte var försenade) och åkte till BUP. Pär hämtar henne efteråt och så fixar de veckohandlingen.


Den sjätte säsongen av "Grey's anatomy" kom äntligen i brevlådan! Det blir nog ett par avsnitt ikväll eller så har vi en Familje-data-träff i köket tillsammans med våra rara fyrbeningar. Svårt att välja!


Fridens.             

 
 
Ingen bild

Budda

9 november 2010 21:37

Så fin hon är! Vi har tre kvar. Tomt.



 
Marianne

Marianne

10 november 2010 23:30

Även om man har flera djur så blir det tomt då ett av dem går bort, men de som finns kvar ger bra tröst. Själv skulle jag aldrig ens våga ha enbart en hund. Jag skulle inte orka med tomheten då de går bort.Ibland så kan även spontana köp vara en fullträff.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards