Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

Inte någon bra start

Av Ewa - 5 maj 2008 08:04

Elin vägrar gå till skolan. Igen.

Nu tycker både Pär och jag att det får räcka. Vi tycker att vi har hjälpt till så mycket vi kan och det kommer vi, självklart, att fortsätta med. Skolan har varit tillmötesgående hittills (pga Elins prao och sedan resan, så har hon inte haft tillfälle att utnyttja möjligheten till att få sitta för sig själv när det blir stökigt). Nu är det dax för henne själv att göra en motprestation eller en Herkules-ansträngning om det är så det känns för henne. Hon säger hela tiden att hon är så orolig för att få IG i spanska, men gör ingenting för att undvika det. Böckerna var, som sagt, med till Italien, men hon pluggade ingenting och nu är samma böcker ute och reser okontrollerat. Tur i oturen, så ringde den nya kuratorn innan vi åkte till Italien och erbjöd Elin en tid idag faktiskt och vi kommer att utnyttja den tiden. HELA familjen. Åtgärderna som vi kommer att vidta är följande: vi sjukanmäler henne inte vilket gör att dagens frånvaro räknas som ogiltig. Pär kommer att stänga av internet för henne. Hon kommer inte att få träffa Mattias eftersom det tydligen alltid leder till för lite sömn som leder till dålig ork som leder till dagens soppa. Om hon får fler dagar med ogiltig frånvaro innan sommarlovet (det är, trots allt, bara fem veckor kvar), så ryker månadspengen.


Ingenting av ovanstående känns bra på något sätt, men Pär och jag kommer inte på något annat.


På återläsande.

 
 
sus

sus

5 maj 2008 09:40

Hoppas hon tar sig i kragen nu när det bara är lite mer än en månad kvar!
Bra att det finns vuxna som sätter gränser!
*skickar över lyckosparkar* (en något hårdare spark till en viss E) *

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

8 maj 2008 00:27

Vill man ha lön så borde man rimligtvis prestera något. Månadspeng är i mina ögon samma sak som en lön. Det känns säkert lite kymigt för er, men jag tycker ni har gjort rätt.
.
Lycka till

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards