Alla inlägg den 16 november 2014

Av Ewa - 16 november 2014 21:29

"My type" med Saint Motel. 

Är han desperat eller gillar han precis alla sorters kvinnor?


I'm man who's got very specific tics...


Yeah, yeah, you're just my type

Oh, you got a pulse and you are breathing

 


  

Av Ewa - 16 november 2014 21:12

Jag lyssnar på "Lasermannen" av Gellert Tamas. Jag har inte hunnit så långt ännu, men det behövs inte mycket för att jag ska börja fundera över livslusten. Jag har skrivit om det tidigare och kommer att skriva om det igen för det är något som jag ofta grunnar på. För att knyta ihop det med boken tänker jag på hur det är för någon som överlever ett våldsbrott. I boken och över huvud taget säger man alltid att personen ifråga har haft tur som överlevde. Har personen verkligen tur? Vilka blir sviterna efter ett våldsbrott? Fysiska men/handikapp, sömnsvårigheter, depressioner, ångest förutom allt annat som kommer på köpet. Det kan ju handla om att man lider av det resten av sitt liv. Det finns dem som aldrig återhämtar sig och då undrar jag om de verkligen är tacksamma för att ha överlevt? Ärligt. 


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards