Alla inlägg den 7 november 2014

Av Ewa - 7 november 2014 20:58

Idag kom jag äntligen ut igen på en 60 minutersrunda med stavarna. Det var skönt! Jag fick möjlighet att inviga mitt "huvudband" som värmde bra över pannan och öronen, men som lämnade hårbotten åtkomlig för de svalkande vindarna. Den rundan var lyckad om det inte hade varit för att tekniken fallerade. Av olika anledningar är jag hänvisad till de hörlurar jag hade i somras när jag var nära ett psykbryt pga. en automatisk uppdatering som Samsung prackade på mig. Det är inte bevisat bortom allt rimligt tviviel att hörlurarna var oskyldiga och när jag bytte till dem igår och det genast började plinga i mobilen och det hördes en röst som sa "Vänta" med engelsk brytning och mobilen påstod att den inte hade uppfattat vad jag sa fick jag en flashback från i somras. Det var det här som drog igång när jag gick ut i förmiddags och jag hade knappt hunnit ut från gården innan musiken blev avbruten och jag hörde "Vänta". Jag var frestad att vända om och byta till de gamla lurarna som numera bara har ljud i ena luren vilket gör att jag känner mig sned i huv'et efter ett tag, men vad skulle vara minst irriterande? Jag fortsatte, men musiken gjorde inte det. Den kom och gick och ibland hördes "Vänta". Tystnad i flera minuter och så några sekunders musik, men mobilen nöjde sig inte med det utan fibblade med volymen och bytte låt när den själv ville. Jag blev så in i ******* irriterad och promenaden kände splittrad trots att jag inte stannade varje jäkla gång som musiken gjorde det för det handlade om promenad och inte "Hela havet stormar". Jag körde på och övertalade mig själv att jag inte måste ha musik medan jag går. Jag måste kunna gå i tystnad. Sedan slog det mig att det jag egentligen var så irriterad på var att jag har blivit så sjukt beroende av denna lilla telefon. Jag tycker inte om det. Efter 2/3 av rundan stannade jag och gick in på låtlistan och avaktiverade off line-läget och ironiskt nog var det tydligen det som krånglade för resten av vägen kunde jag lyssna på den ena låten efter den andra utan en massa tjat om att jag måste "Vänta". Jag gick in på mobilens inställningar och avaktiverade "Googles röstinmatning" som är automatisk och som oxå kan ha med det hela att göra, men för att vara på den säkra sidan har jag beställt nya lurar för då de "ensidiga" lurarna inte förde med sig "Vänta" & Co, så verkar det vara fel på de lurar jag använder nu. 


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards