Alla inlägg under september 2008

Av Ewa - 22 september 2008 13:08

Hej då, Jungfrun!

Hej, Vågen!

Av Ewa - 22 september 2008 12:46

60 minuters styrketräning på SATS. Det gick mycket bra tack vare att koncentrationen var på topp och så var det skönt! När jag klev in i salen strax efter 9.30, så var det bara en enda tjej där. Inte mig emot! Lite senare började gubbsen droppa in...


Det mesta känns träligt och tungt. Vi är fortfarande småförkylda, alla tre. Jag går INTE ned i vikt och känner mig misslyckad, fet och äcklig. Vi är inne i en period när vartenda korvöre verkar gå åt till räkningar och inget skoj alls. Alla tvåbeningar är lättretliga och allmänt gnälliga. Igår gick jag och lade mig klockan 21!! Dels för att jag var trött och dels för att jag var så satans leds på allt att jag bara ville sova bort tiden. Jag sov 10 timmar utan avbrott.


"Flyga drake" var verkligen inget speciellt. Varför är den så hyllad??? Jag läste nästan hälften av ren envishet, men den höll inte så långt ens. Egentligen.


Dallas närmar sig slutet. Det är 50 avsnitt kvar av 280. Här kommer envisheten in i bilden igen. Jag SKA se färdigt serien fast den inte är bra längre för den här delen av serien är helt ny för mig. Det är så många "original-karaktärer" som har försvunnit. :-(  Det tillkommer nya karaktärer, men det blir inte det samma.....


De enda som egentligen mår bra är våra 6 marsvin och det känns himla bra! Ester och Ellen är hemtama nu och de stora damerna har slutat att köra med dem. Ester växer så det det knakar och är snart lika stor som Lotta och Lillan. Ellen är och lär förbli minstingen även om hon är större än när hon kom till oss. Hon är även den som har de absolut största röstresurserna..... Jösses! Att nå'n som är så pyttig kan låta så starkt! Vilket år som helst nu, så ska vi ta ett nytt gruppfoto på grisarna och det kommer jag att ABSOLUT att ta med här i bloggen!


Fridens.

Av Ewa - 21 september 2008 10:55

F********e dj***a skit!!!

Av Ewa - 20 september 2008 20:17

Hallen. Under trappan till övervåningen har vi två helt olika hyllor. En med backar för returtidningar mm. En Ivar där bl.a mikron står. Hyllan med backarna hade inte mycket som skulle rensas. Det handlade mer om att dra ut allt och dammsuga. Ivar-hyllan blev rent av naken när jag var färdig. Nu står endast mikron, en lampa, grisarnas transportbur och några krukor där och det syns TYDLIGT att det är en hylla. I vårt kök finns ett av våra sorgebarn nämligen "burk-skåpet". Ett skåp där användbara plast- och plåt-burkar bor + några gratängformar. En gång vart fjärde år brukar jag ordna upp burkarna och se till att locken är tillgängliga vid eventuell ihopsättning. Efter ett par veckor är kaoset återställt och vi slänger in alternativt trycker in en burk där det finns ett melllanrum och stänger skåpdörren fort. Idag var det dax igen, men nu slängde jag trasiga burkar, locklösa burkar, fula burkar och onödiga burkar/flaskor. Nu är det fint i det skåpet och det finns utrymme kvar utifall att det ska flytta in nya burkar! :-) Jag har fått ihop en samling med porslin och vaser som ska vidare till Myrorna, men den samlingen kommer att öka eftersom vi inte är färdiga med rensandet.


Fridens.

Av Ewa - 19 september 2008 21:13

Det finns få saker som ger mig sådan tillfredsställelse som att slänga/göra mig av med prylar! Det känns bättre att rensa än att shoppa. Svängrummet ökar - både i rum och i sinne. Nu när det äntligen blir svalare ska vi dra ut diverse kartonger från vinden och slänga, sälja eller ge till "Myrorna". Idag sålde Pär den gamla TV:n till en arbetskompis. Jag städade och rensade vårt sovrum och vardagsrummet. Det var ångest som tog sig uttryck i irriterad rastlöshet som fick igång mig PLUS ett pinsamt synligt dammlager. Jag har alltid föredragit "så enkelt som möjligt" och det innebär även så få prylar som möjligt. Böcker och filmer kan jag dock inte få för många av (det finns alltid undantag från en regel). Gosedjur HAR jag för många av, men jag klarar faktiskt inte av att göra mig av med något av dem. :-P


Fridens.


PS. En användbar tumregel vid rensning är att om du inte har använt en sak eller ett plagg det senaste året, så kommer du förmodligen inte att använda det alls, så ut med det!





Av Ewa - 18 september 2008 17:50

Näpp, det bidde inga shopping-endorfiner utan bara dåligt samvete och ont i knäna. :-(


Fridens.

Av Ewa - 17 september 2008 17:13

Eftersom tränings-endorfinerna har lyst med sin frånvaro och fått mig att ifrågasätta varför jag håller på över huvud taget, så ska jag se om endorfinerna vill ge sig till känna genom att åka till Stora Staden i morgon och lufta plånboken.


Fridens.

Av Ewa - 17 september 2008 08:22

När jag säger att jag mår dåligt.

När jag säger att jag har tappat lusten för allt, så vill jag gärna höra att jag kan "....ta det lugnt. Lusten brukar komma tillbaka."

När jag säger att jag har tappat lusten för allt, så vill jag inte bli beordrad att "....se till att hitta den igen!".


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards