Alla inlägg den 5 september 2008

Av Ewa - 5 september 2008 16:23

Klockan ringde halv 8 och jag studsade upp ur sängen och in i badrummet. Påklädning och frukost och hö till gullegrisarna och sedan KOM JAG FAKTISKT IVÄG TILL SATS! Fantastiskt! Det gick bra. Det var tungt på ett skönt sätt, men jag hade inte den riktiga orken till att cykla oxå. Det får bli en annan gång. Det var extra skönt att ge musklerna i överkroppen en omgång efter det ensidiga promenerandet.




Efter träningen tyckte jag att jag förtjänade en eller ett par nya böcker, så jag gick in på Pocket Shop och köpte 2 stycken varav den ena är "Flyga drake" som aaaaaalla verkar läsa nu och som aaaaaaalla säger är fantasktiskt bra. Nåja, det sas samma sak om "...sjunga dig milda sånger" och den var bara blahablaha.



På vägen till Centralen passerade jag det sk. Sverige-huset (?) som tidigare låg vid Kungsträdgården. Souvernirer från golv till tak. Typisk turistfälla. Jag gick in där i syfte att köpa en förpackning med smultronsmakande gelétoppar. Jag såg mig omkring när jag ändå var där och visst är det en fälla för turister, men jag måste ändå säga att det som säljs där är långt ifrån skräp. Riktigt bra kvalité på allt från tröjor till godis. Nästa gång det blir flod i kassan, så ska jag gå dit och köpa mig en ny keps med något svenskt tryck i stället för min rosa favorit som har NY för New York broderat. De hade snidade små skedar, smörknivar o.dy i ene-trä som luktar såååå gott. Det bidde gelétopparna och en nyckelring som det hänger en mjukisälg på (det var MÅNGA älgar i butiken och jag upplevde det som lätt själv-ironiskt) som har "I love Sweden" broderat. Urgullig!


Jag mår bättre idag och jag hoppas att den nedåtgående spiralen är bruten för denna gång.


Fredax-fridens!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards