Direktlänk till inlägg 9 maj 2008

Inte bra

Av Ewa - 9 maj 2008 11:02

"Kicki & Lasse" var inte bra.

"Blindheten" var inte heller bra eller den skulle kunna vara bra om den var skriven på ett annat sätt; sida efter sida med tät text där dialogen är invävd i berättartexten utan några mellanrum. Tufft på fel sätt. Författaren är en nobelpristagare och det är väl en förklaring till att jag, som vanlig dödlig, fick problem. :-P   Sent igår kväll började jag läsa "Equinox" av Michael White.


I morse orkade jag inte hålla Elin sällskap innan hon gick. Hur jag än försökte, så åkte ögonen ihop och jag somnade om. Eftersom det är fredag, så var hennes humör så pass bra att hon inte hade några problem (bortsett från måndagen, så har veckan gått väldigt bra). Jag blev kvar i sängen till strax efter 10 och då var jag tvungen att gå på toaletten. Grisarna hade börjat misströsta om att få komma ut idag.


Det är +22 grader och temperaturen fortsätter att stiga! En dag som den här går jag inte ut om jag kan undvika det för värme och torka ger höga pollenhalter och då är det halvmörkret inomhus och svala rum som ger bäst lindring. Det har, hur som helst, inte varit fel att vila från träning den här veckan. Visserligen är omställningen till VV inte lika chockartad för kroppen som den var förra gången, men allt nytt brukar kännas. Det enda och då menar jag ENDA som jag tycker är tufft att avstå från är te. Eftersom jag har både socker och mjölk i, så kan jag inte dricka riktigt så många muggar som jag vill. Sockret är tomma points/kalorier. Jag försöker hela tiden att dra ned på sockermängden, men det är så pass litet i taget att jag aldrig verkar nå ett sockerfritt mål. Suck! Godis, kakor, chips och mjölk till maten klarar jag mig förvånansvärt bra utan. Redan efter fem dagar med mindre socker, så smakar t.o.m sockerfri läsk fruktanstvärt sött.


Nu när jag känner mig trött, mosig och lite frusen, så hade det varit vääääldigt mysigt med en kanna te.......


Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards