Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

Negativitet

Av Ewa - 5 maj 2008 12:02

Den planerade styrketräningen fick bytas mot 55 minuter stavgång som dessutom var lika behaglig och givande som ett tandläkarbesök. Trött och okoncentrerad och med en blåsa på ena tummen efter handtaget på staven. Blä! Jag har två par stavar; det äldre paret är av teleskopmodell med sköna vadderade handtag, men det har en benägenhet att säcka ihop. Det nyaste paret är inte ihopfällbart, väldigt lätt och har ergonomiska handtag av plast. Handtagen är värdelösa den tid på året när jag inte behöver handskar. Plast blir äckligt svettigt efter en stund. Det är remmen runt handen vars fäste vid handtaget som är orsaken till blåsan på tummen. Jag tänker köpa nya stavar så snart som möjligt!


Pär ringde och meddelade att vår resväska är på väg hem igen! Senast klockan 16 ska vi ha den här. Den har säkert MASSOR att berätta om var den har varit. ;-)  Det innebär att tvättmaskinen får börja göra rätt för sig igen. Igår tvättade jag det som låg i korgen och de kläder som vi hade rest i.


Det är mycket grönare än innan vi åkte till Italien och alla dessa fruktträd med sina blommor - det är härligt! I Italien blommade syrenerna, så de är väl ungefär en månad före oss. Alla dessa gröna nyanser.... Det är vilsamt för allergi-kliiga ögon.


"Den tionde kretsen" av Jodi Picoult som jag började med strax innan resan har jag nästan läst färdigt. Det blev inte alls så många tillfällen att bara sitta och läsa medan vi var i Italien som jag hade trott och jag hade med mig för många böcker. Jag fick heller inte den riktiga ron att sitta och rita; jag hade planerat att träna på att rita av utsikter och träd.


Det första dygnet utomlands brukar, för mig, innebära en omställning som gör att jag är trött och det känns alltid som att kroppen PRECIS har ställt om sig när det är dax att åka hem igen. Idag är jag ap-trött och det mesta känns tungt. Min kropp har precis påbörjat en annan sorts omställning i och med att jag börjar med VV idag, men samtidigt gnager en tanke i bakhuvudet om att det inte kommer att fungera lika bra som förra gången och då menar jag den allra första viktnedgången som känns sporrande. Det är en negativ dag idag, helt enkelt. Håhåjaja.


Ciao.

 
 
Ingen bild

Ann-Christine

5 maj 2008 15:16

Lycka till med bantningen.
Förra gången jag gick på Cambridge var jag väldigt negativ tills Josefine påpekade att minskningne går sämre då. Satällde om lilla hjärnan och då gick det så bra så.
Denna gången tar jag det lite långsammare med ett mål mat och 2 pulver om dagen.
Har en man som vägrar äta om inte jag gör det nämligen. Och eftersom han är omöjlig att leva med om han inte äter så....
Ivrigt påhejad av Jennifer har jag tappat drygt 6 kg på tre veckor och det tycker jag är helt ok

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards