Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Att invänta de rätta signalerna

Av Ewa - 19 mars 2010 18:34

Idag, vid halv 16 kom signalen som jag och min kropp har väntat på: det var dax att röra på kroppen! Det känns som att jag har sovit färdigt för den här gången och jag har inte behövt ligga ned för att avlasta ryggen och det kröp i benen av den sortens rastlöshet som kräver rörelse. Någon timme tidigare hade jag fått en sms-avisering om att Ellos-beställningen fanns att hämta på vårt nya utlämningsställe (Posten har valt att lägga ned i Rönninge) som ligger i Salem. Det blev 25 minuters promenad dit och 40 minuter hem (en omväg) och på hemvägen hade jag ett rrrrrrrraskt tempo och det var skönt! För första gången fick jag inte ont i/blev trött i ryggen av att gå, så det är kanske på väg åt rätt håll.   


Kläderna från Ellos blev ännu en besvikelse. Tröjan behåller jag, men byxorna går i direkt retur. Jag packade in lite sur stämning när jag gjorde i ordning returen. Visserligen är jag överviktig, men oavsett vad jag väger, så sitter min midja på det ställe där de flesta kvinnors midja sitter dvs ungefär i mitten. Jag beställde byxor med "normal midja" vilket jag tolkade som att byxlinningen sitter runt min midja som sitter ungefär i mitten. Döm om min förvåning, besvikelse och vansinniga frustration när Ellos-byxornas linning hamnar mitt på höften/stussen! Om DET är normal midja, vad är då en LÅG midja??! Hur ska jag göra för att hitta byxor som sitter som de ska??!    


Idag fick jag det absolut första numret av LCHF-magasinet! Äntligen en intressant tidning att prenumerera på!


Fridens.

 
 
Jag/Sanna

Jag/Sanna

19 mars 2010 18:57

Ellos kläder kan jag rätt skapligt och deras mått i jämförelse med mina mått men andra klädshoppar på nätet kan det vara sämre med. Något jag aldrig beställer är skor (undantag stövlar) och jeans. Ytterkläder likaså vill jag gärna prova innan. Så att skicka tillbaka i retur är så tråkigt nöje att jag avstår dessa plagg då.

Kläderna har också ändrat form och håller med dig och när det står normal midja brukar det också stå låg.

Hoppas du hittar bättre byxor.
Trevlig helg!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards