Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Ewa - 3 februari 2008 18:14

Snöfallet övergick i regn. Den vita marken är numera täckt av slask och den svarta, trista asfalten lyser igenom. *vrålar av förtvivlan!*

Av Ewa - 3 februari 2008 11:48

Nollgradigt. Snöbyar. Det snöade en hel del igår, så nu har vi vinter. Igen. Ett litet tag. Det är fint och myyyyycket ljusare.


Klockan 8 hasade jag upp ur sängen och iväg till toaletten och då hade grisarna fortfarande inte fått sin frukost. De är vana vid att det är Pär som ger dem det och när de hör att det inte är hans steg, så inser de att det inte är någon idé att höja rösterna. När Pär gick upp en timme senare..... Deras stämmor var fyllda av vi-är-på-väg-att-svälta-ihjäl och VI-har-aldrig-sagt-att-du-får-ta-sovmorgon. De står i klunga vid burdörren och tycker att det går alldeles för långsamt. Tösen är inte gapig av sig (hon har blivit äldre och har en viss värdighet), i stället hugger hon tag i burgallret med tänderna och står och rycker som en fånge med cell-skräck. (Fånge med CELL-skräck - vansinnigt vitsigt, visst?) Värdigheten är relativ. De är ena sköna typer! :-D


Det blir en tredje vilodag den här veckan eftersom jag lyssnade till kroppen och den sa: "Hörrudu - lyssna på den HÄR hostan!".


Japanska filmer. Japanska skräckfilmer. Japanska skräckfilmer som utspelar sig i nutiden. De gillar jag! Inte bara för att jag tycker om att bli skrämd utan det är små detaljer som jag uppskattar. De tar alltid av sig ytterskorna i hallen som vi i Sverige gör och tassar runt i strumpor eller innetofflor. De gjorde så till och med på en begravnings-mottagning i ett privathem.*  Kvinnorna i filmerna är minimalt sminkade och de är så vackra! Inga svordomar (inga översatta i alla fall). Det enda kruxet med japanska filmer är att jag hela tiden måste läsa texten för annars är det kört. Det finns inte ett enda ord som ens påminner om våra!


Jag vill, än en gång, tacka för alla stöttande och kloka kommentarer som jag har fått i de senaste inläggen! Bortsett från stöd och visdom, så är SÅ HIMLA KUL ATT FÅ SÅ MÅNGA KOMMENTARER!!! :-D


* Det har gjorts undersökningar i USA (där man INTE tar av sig skorna inomhus) att man blir betydligt mer avslappnad när man faktiskt tar av sig skorna. Duh! Det skrev ju Povel Ramel om för en herrans massa år sedan.

"Ta av dig skorna, ta av dig skorna, ta av dig skorna ......"


Söndaxfridens!


Jag ska se del tre av japanska "The Ring" senare idag. Förmodligen får jag sitta själv. Fnys - veklingar!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards