Direktlänk till inlägg 4 augusti 2008

Seg träning och ständig rea

Av Ewa - 4 augusti 2008 12:36

Jag hade för mycket kläder på mig. Jag lät mig luras av att det bara var +15 och hotande, mörka moln. Klibbväder trots svala vindar. Blä! Träningen var ingen höjdare; den riktiga orken och lusten saknades och koncentrationen ska vi inte ens tala om.... Jag hoppade över cyklingen och när jag hade avslutat sista benövningen, så ville jag bara därifrån vilket gjorde att jag även hoppade över att stretcha. Det märks att semesterperioden lider mot sitt slut för det var mer folk idag och några kända nyllen var tillbaka.


Igår tog jag mina droppar som vanligt, men jag misstänker att jag tog fler än jag egentligen behövde vilket resulterade i att jag sov som en stock redan före 23 och att jag idag är trött och seg. Det blir nog bättre i morgon.


Hemtex är en affär som alltid verkar ha(r) rea. Ur&Penn är en annan affär. Idag hade de 50% på klockor - så passande! De har en egen matematik oxå för klockan som jag köpte kostade normalt 898 kr och 50% på det blir, hos Ur&Penn 400 kr. Inte mig emot! När jag betalade klockan, så såg hon att det var lika bra att byta batteri med en gång och DET uppskattade jag. Förra gången jag köpte en klocka där, sommaren 2006, så dog batteriet på självaste nyårsafton. Eftersom jag var och ÄR trött och smågrinig, så var jag beredd till strid om det visade sig att hon ville ha betalt för batteribytet. Inget så'nt. Tur för henne! Tänk om hon hade varit medveten om hur farligt hon levde just då.....


BOKKRIS!!

Jag har läst ut "Lyckans hjul" och den var verkligen inget speciellt. Jag har lite svårt att förstå alla lovord och hyllningar. Den var lättläst. Alltid något. Nästa bok blev "Midvinterblod" av Mons Kallentoft, men den tänker jag inte fortsätta med. Det KAN vara så att en deckare är fel för mig just nu, men mest beror det på att jag inte gillar berättarstilen. Det finns en bok kvar att läsa: "Brännmärkt" av Catharina Ingelman-Sundberg och den är egentligen ett impulsköp för att få ihop "3 svenska för 159 kr" hos Pocket Shop. När jag har bloggat färdigt ska jag göra en bokbeställning hos Bokus för de är snabbare.


SL:s sommartider är äntligen över och tågen går återigen fyra gånger i timmen!


Äggröra på 3 ägg och röd mjölk stekt i smör, bacon och 2 skivor Wasa Fiber Plus med mycket smör på är vad jag ska äta till lunch. Lägg till en kanna te oxå.


Fridens.

 
 
malin

malin

4 augusti 2008 14:16

Hi hi, svärmor och jag pratde om just hemtex igår, hur kan som alltid ha 50% ?
Är det inte bättre att ha ständigt lägre priser på alla varor?
Skulle inte det ge bättre signaler?
Vad vet jag, men det är alltid kul att handla till halva priset, speciellt om dom räknar som på ur och penn :)

http://pillris.blogg.se

 
Frump

Frump

4 augusti 2008 18:44

Här får du de utlovade länkarna till de latinska citaten.
http://home.agrolink.net/tage_qvist/Ord/latin.htm

OCH

http://www.johny.nu/citat.asp?val=1

Ha det gott, kram!

http://frump.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

5 augusti 2008 09:51

Man kan ju fundera hur det går för Hemtex egentligen, eftersom de alltid måste ha rea för att locka folk?!

Själv har jag vispgrädde i äggröran istället, blir jättegott och krämigt :)

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards