Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Ewa - 15 augusti 2008 21:33

Välkommen till oss lilla Ellen!

Så liten... Plötsligt är Ester Lilltroll BIFFIG.

Ellen sitter i övre buren tillsammans med Biffen Ester och spunkiga Tösen.

Tösen blir knasigare ju äldre hon blir. Hon gick inte fram och nosade på Ellen utan satt bara och vädrade med nosen. "Något nytt har tillkommit..." Sniff,sniff. "Det luktar skumt!" När hon väl närmade sig Ellen höbunten vid Ellen, så var det genom att sträcka framkroppen så lååååångt det bara gick utan att rumpan rubbades. Ester har både nosat på och kört med Ellen - nu är hon inte yngst längre. Ellen har inte träffat de övriga tre. Vi valde att sätta ihop henne med Tösen för att de andra inte ska bli förvirrade och undra vems bäbis det är (Annie kunde informera om att den sortens förvirring kan uppstå). Personligen tycker jag väl att man kan hålla reda på om man har fött fram ungen eller ej. :-P  Ellen verkar inte vara riktigt så tuff som Ester och det tar nog lite längre tid innan hon känner sig hemma och trygg hos oss.


Fridens.

Av Ewa - 15 augusti 2008 16:23

Det var bristen på kolhydrater som gjorde att det förra passet på SATS gick så dåligt (måndagen den 4 augusti). Idag åt jag müsli till frukost och orken var en helt annan. Då har jag lärt mig nå't nytt igen! Visserligen var biceps- och en magmaskin ur funktion vilket kortade av alltihop med 10 minuter, men resten kändes väldigt bra och det blev 2x6 minuter cykel oxå. Dessutom lyckades jag impuls-shoppa på SATS i form av en ny vattenflaska för 39 kr. Jag såg den på väg till omklädningsrummet efter att ha låst in plånbok mm i värdeskåpet, så när jag hade bytt om gick jag tillbaka till värdeskåpet och grävde fram tillräckligt med pengar och köpte en solgul flaska. Därpå hällde jag över det kylskåpskalla vattnet från min gamla Imsdal-flaska i den nya och gick in för att träna. Flaskan är bra att hålla i, god att dricka ur och svår att tappa bort tack vare den glada färgen. Det är den på bilden. Fin, eller hur? Och så kan jag ju göra reklam för SATS när flaskan sitter i ett av ytterfacken på träningsryggan.


Om en dryg timme ska vi möta upp med Annie i Salem och bli stolta ägare till Ellen. Bild kommer!


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards